Ο πολιτισμός του Zorba the Greek του Δήμου Μυτιλήνης
Με αφορμή την δράση εξωστρέφειας (!!!) με την πιανίστρια Έλενα Ξυδιά στο λιμάνι με τις λαμαρίνες και τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα!
Γράφει ο ΣΤΡΑΤΗΣ ΜΠΑΛΑΣΚΑΣ Δημοσίευση 6/7/2023
Παράσταση της κ. Ξυδιά αλλού. Εκεί που οι διοργανωτές ήθελαν να δείξουν τον τόπο και τις εμβληματικές ομορφιές του και όχι τις λαμαρίνες και τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα στο ημίφως
«Viral» η παράσταση της ‘Ελενας Ξυδιά που με το πιάνο της στην πλώρη ενός ιστιοπλοϊκού σκάφους απέδωσε το δημοφιλές συρτάκι, τον Zorba the greek, ενώ κάπου 25 – 30 χορευτές από τα χορευτικά τμήματα του Δήμου Μυτιλήνης σε ομάδες των τριών – τεσσάρων, άλλοι στην πλώρη και άλλοι στην πρύμνη άλλων σκαφών, κρατημένοι από τα ξάρτια.... έκαναν πως χόρευαν! Μόνο grreek souvlaki έλειπε.
Κι όλο ετούτο που καλό θα ήταν να μάθουμε πόσο κόστισε στους πολίτες, βαφτίστηκε πολιτιστική εκδήλωση, δράση προβολής της πόλης και του πολιτισμού της ου μην αλλά και δράση εξωστρέφειας! Τώρα πόσο προβάλλεται το νησί με σκάφη στο λιμάνι της Μυτιλήνης (τι άλλο θα είχε;) με φόντο από τη μια τις περιβόητες λαμαρίνες του διαβόητου γεφυριού της Άρτας του έργου της ανάπλασης και από την άλλη τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα που ούτε αυτά δεν έγινε προσπάθεια να απομακρυνθούν εκείνη την ημέρα, αυτό μόνο η.... Αντιδημαρχία Πολιτισμού το ξέρει. Η Αντιδημαρχία Πολιτισμού και όχι ο Δήμος καθότι ως γνωστόν η εν λόγω Αντιδημαρχία είναι κάτι σαν το «Βατικανό». Ότι θέλει κάνει και λογαριασμό δεν δίνει... Κατέχει ως γνωστόν το ένα και μόνο και άλλο σαν αυτό κανένα πολιτιστικό «αλάθητον».
Και όλο ετούτο βαφτίστηκε «το μεγαλύτερο συρτάκι του Αιγαίου», γιατί «το μεγαλύτερο» κανείς δεν κατάλαβε, και δράση προβολής του πολιτισμού και του τόπου μας. Τι σχέση έχει η Μυτιλήνη με τα greek dance βέβαια, δεν έχει πολύ σημασία, σημαντικό είναι να δείχνουμε το Δημοτικό Θέατρο καθότι τα πάντα πέριξ της Έδρας του Βατικανού πρέπει να συμβαίνουν, όλη η άλλη πόλη και ο Δήμος «απολίτιστοι» να ‘ναι και φωτεινό σημείο δράσεων το Δημοτικό θέατρο και ο περιβάλλων χώρος. Των τριτοκοσμικών δημόσιων ουρητηρίων άραγε εξαιρουμένων;
Για μια πρόχειρη δράση στο σχεδιασμό της και στην υλοποίηση της λοιπόν μιλάμε, με ένα δελτίο τύπου περί viral που ακολουθεί κάθε δράση της κ. Ξυδιά και του σκηνοθέτη συνοδού της Πασχάλη Μάντη. Μια αναζήτηση στο Google είδαμε πανομοιότυπο δελτίο τύπου περί της viral δράσης με την «ιπτάμενη» (γιατί ιπτάμενη δεν το πολυκαταλάβαμε) πιανίστρια. Πότε στη μέση της λίμνης της Καστοριάς, «δημιουργώντας μαζί με τον σκηνοθέτη Πασχάλη Μάντη ένα υπέροχο θέαμα». Πότε πάνω από την κοιλάδα των Τεμπών όπου «έδειξε έναν ιδιαίτερο τρόπο προβολής της φυσικής μας κληρονομιάς». Πότε στα «επιβλητικά και μυστηριώδη Μετέωρα». Και άλλα πολλά εντυπωσιακά σε σχέση με τα μίζερα Μυτιληνιά.
Ε στη Μυτιλήνη αντί της λίμνης, της κοιλάδας των Τεμπών και των Μετεώρων και της καλής μουσικής που η κ. Ξυδιά καλά ξέρει να παίζει είχαμε... greek dance, συρτάκι, Zorba the greek, πλαστικά σκάφη, χορευτές που κάναν ότι χόρευαν ακίνητοι στα σκάφη (μη βρεθεί κανένας στη θάλασσα) και μεγαλομανίες περί του δήθεν «μεγαλύτερου» χορού στο Αιγαίο.
Ένα «τη Υπερμάχω» απολυτίκιο έλειπε, για να ολοκληρωθεί αυτό που κατάντησε να ονομάζεται πολιτισμός στην πόλη της Σαπφούς και τόσων άλλων.
Και η Πολιτεία – ως πότε παληκάρια; - συνέχισε «να πλέει εις την μελανόλευκον...».