× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Αρχαία στο μετρό: Ετοιμάζουν προσφυγή στο ΣτΕ για την απόφαση του ΚΑΣ

Οι πρώτες αντιδράσεις για την απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαίων στον σταθμό Βενιζέλου

Δημοσίευση 19/12/2019

Αρχαία στο μετρό: Ετοιμάζουν προσφυγή στο ΣτΕ για την απόφαση του ΚΑΣ

Συγκεκριμένα, στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) ετοιμάζεται να προσφύγει η Κίνηση Πολιτών για την Προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς, μετά την απόφαση για απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαίων του σταθμού Βενιζέλου. Ο πρόεδρος της Κίνησης Πολιτών, δικηγόρος Φωκίων Δεληγιάννης, δήλωσε πως «θα ακολουθηθεί ο οδικός χάρτης που έχει προαναγγελθεί με κατάληξη την άσκηση ένδικων βοηθημάτων στο Συμβούλιο της Επικρατείας». 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

 «Το έργο θα πάει πίσω διότι χρειάζεται να αφαιρεθούν οι σάκοι άμμου, να γίνουν οι μελέτες και οι εργασίες της απόσπασης, η αποκόλληση τους και η μεταφορά τους. Ούτως ή άλλως το έργο θα σταματήσει. Κι αυτοί που ενδιαφέρονται για την πρόοδο του έργου ας μην το είχαν σταματήσει εδώ και έξι μήνες προσπαθώντας να βρουν επιχειρήματα για να ακυρώσουν την in situ λύση», πρόσθεσε ο κ. Δεληγιάννης.   

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Κίνησης Πολιτών η «απόφαση του ΚΑΣ είχε διαμορφωθεί πριν καν συνεδριάσει» και υπογράμμισε πως παρά την εξέλιξη θα ενταθεί η προσπάθεια συλλογής υπογραφών από πολίτες που επιθυμούν να μείνουν τα αρχαία κατά χώρα, ενώ παράλληλα θα γίνουν ενέργειες «διεθνοποίησης του θέματος».   Ο Ταχιάος δηλώνει πως είναι έτοιμος να αντιμετωπίσει προσφυγές   Το πρώτο μήνυμα που πρέπει να εισπράξουμε από την απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου είναι πως μετά από πέντε χρόνια περιπέτειας ουσιαστικά το θέμα επανέρχεται στη σοβαρότητα», δήλωσε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ, Νίκος Ταχιάος,, αναφορικά με το «πράσινο φως» του ΚΑΣ για την εφαρμογή του νέου σχεδιασμού, που περιλαμβάνει απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαίων στο σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης.   

«Το ζήτημα δεν είναι απλώς η κατασκευή ενός σταθμού, αλλά η δημιουργία ενός δικτύου μετρό, που πρέπει το συντομότερο να παραδοθεί στην πόλη. Και δυστυχώς το συντομότερο, όχι λόγω Βενιζέλου, αλλά γιατί έτσι παραλάβαμε το έργο, δεν μπορεί να είναι άλλο από τον Απρίλιο του 2023. Η λύση που έδωσε το ΚΑΣ με πολλή σοβαρότητα και προσοχή είναι αυτή που μας λύνει τα χέρια για να προχωρήσουμε», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ταχιάος.   

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο προσφυγών ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό απάντησε: «Προφανώς κάποιοι θα προσπαθήσουν να υπάρχει εμπλοκή, αλλά και εμείς δεν πήγαμε ξυπόλητοι στα αγκάθια. Δουλέψαμε πάρα πολύ τις προτάσεις μας, ώστε να ακολουθήσουμε πεπατημένη, που προέκυψε από προηγούμενη απόφαση του ΣτΕ, η οποία έκρινε ότι η απόφαση που είχε βγει το 2014 για προσωρινή απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων είναι νόμιμη».   Σύμφωνα με τον κ. Ταχιάο, «η λύση της in situ (κατά χώρα) παραμονής των αρχαίων ήταν μια ιδέα που απλά έπεσε στο τραπέζι και ποτέ δεν αποδείχτηκε η εφικτότητά της. Αντιθέτως εμείς αποδείξαμε τις τεράστιες ανασφάλειες που έχει η λύση αυτή και τις τρομερές επισφάλειες για τις ίδιες τις αρχαιότητες και φυσικά τα μεγάλα προβλήματα που δημιουργεί στο ίδιο το δίκτυο και σε αυτό που λέγεται σταθμός Βενιζέλου».   

Τασσόμενος υπέρ της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαίων είπε πως η λύση αυτή «δίνει ένα αποτέλεσμα που ενώ παραμένει μέσα στο συμβατικό αντικείμενο του 2006, το φυσικό αντικείμενο της κατασκευής του σταθμού, το αρχιτεκτονικό αποτέλεσμα προσομοιάζει με αυτό που ήθελε η απόφαση του 2017 για in situ παραμονή αρχαιοτήτων. Δηλαδή δίνουμε το 92% των αρχαιοτήτων πάλι στο χώρο, τα επαναφέρουμε πίσω και προσθέτουμε και αρχαιότητες που θα βρεθούν στη βόρεια και τη νότια είσοδο».   Ο κ. Ταχιάος εγγυήθηκε πως οι εργασίες θα συνεχιστούν με στόχο το 2023 να είναι έτοιμο το Μετρό της Θεσσαλονίκης. «Δουλεύουμε σκληρά και μπορώ να εγγυηθώ ότι θα δουλέψουμε σκληρά για να πετύχουμε», τόνισε ενώ πρόσθεσε πως «θα κάνουμε τα πάντα για να τελειώσουμε το 2023 και με όλους τους σταθμούς και με τις σήραγγες και τις χιλιάδες εκκρεμότητες που υπάρχουν».   

Οι πρώτες αντιδράσεις από Στράτο Σιμόπουλο και Κατερίνα Νοτοπούλου   «Να μην χαθεί και αυτή η ευκαιρία για τον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό», αναφέρει σε γραπτή δήλωσή του ο βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας, Στράτος Σιμόπουλος, ο οποίος χαιρετίζει την απόφαση του ΚΑΣ.   «Το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο αποφάσισε σήμερα το πρωί να προχωρήσει η μόνη τεχνικά εφικτή και χρηματοοικονομικά βιώσιμη λύση, της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων του σταθμού Βενιζέλου, ώστε επιτέλους να μπορέσει να ολοκληρωθεί ο σταθμός», τονίζει ο κ. Σιμόπουλος και συνεχίζει: «Το ΚΑΣ αποφάσισε αυτό το οποίο υποστήριξα τα τελευταία χρόνια με σθένος και επιμονή, ότι δηλαδή η λύση της παραμονής των αρχαιοτήτων επί τόπου με την παράλληλη κατασκευή του σταθμού θα αποδειχθεί μη εφαρμόσιμη. Αποτελεί τη μόνη διέξοδο ώστε να δημιουργηθεί ένας σταθμός - μουσείο, που θα παραδοθεί ταυτόχρονα με την υπόλοιπη γραμμή το 2023. Οι Θεσσαλονικείς, αλλά και οι επαγγελματίες της πόλης το απαιτούν. Ας αναλάβει πλέον ο καθένας τις ευθύνες του. Η πόλη δεν αντέχει άλλον έναν διχασμό και άλλη μία χαμένη ευκαιρία».   

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Το έγκλημα ήταν οργανωμένο», σημειώνει η βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ και επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης στο δημοτικό συμβούλιο του κεντρικού δήμου, Κατερίνα Νοτοπούλου.   «Την απόφαση του ΚΑΣ την είχε προκαταλάβει η κ. Μενδώνη, μία μέρα πριν συνεδριάσει το Συμβούλιο. Έτσι λειτουργεί το κομματικό επιτελικό κράτος της ΝΔ. Δίνει εντολή ο "εθνικός μας εργολάβος", τρέχει να υλοποιήσει η κυβέρνηση της ΝΔ. Αδιαφορούν για την επιστήμη οι δήθεν "άριστοι". Αδιαφορούν για την ιστορία οι δήθεν "πατριώτες". Αδιαφορούν για τη νομιμότητα οι δήθεν "νόμος και τάξη". Αδιαφορούν για τις υποδομές οι δήθεν "ανάπτυξη". Γνωρίζουν καλά, ότι φέρουν ακέραια την ευθύνη για τις καθυστερήσεις αφού δεν υπάρχουν μελέτες, αδειοδοτήσεις, εγκρίσεις, χρηματοδότηση για τη μη λύση που επέλεξαν. Όσα ψέματα και να πουν ακόμη, οι Θεσσαλονικείς το γνωρίζουν καλά αυτό», επισημαίνει.   

Παράλληλα η κ. Νοτοπούλου συγχαίρει την κ. Βελένη, την οποία χαρακτηρίζει "φωνή της Θεσσαλονίκης", γιατί στη συνεδρίαση του ΚΑΣ αντιτάχθηκε στην πρόταση για απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στο σταθμό Βενιζέλου.   

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ 

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΚΟΣΜΟΣ

Αντέχουν οι Ισπανικές εξαγωγές ελαιολάδου

Μέτρια αναμένεται η παραγωγή ελαιολάδου της Ισπανίας την ελαιοκομική περίοδο 2024 - 2025
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Προσχηματική προσαγωγή και αστυνομικοί τσαμπουκάδες στην Χίο

Καταγγελία του Κοινωνικού Χώρου Αντίβαρο για τα όσα έγιναν στην Χίο κατά την επίσκεψη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη
ΕΛΛΑΔΑ

Γυναικεία υπόθεση οι δουλειές του σπιτιού

Το βάρος των οικιακών εργασιών εξακολουθεί να πέφτει κατά κύριο λόγο στις γυναίκες στα κράτη-μέλη της Ευρώπης
ΕΛΛΑΔΑ

Ανεύθυνη οδήγηση αλλά φταίνε οι άλλοι...

Τι δείχνει ετήσια έρευνα του ιδρύματος VINCI Autoroutes, η οποία πραγματοποιήθηκε από την Ipsos σε δείγμα 12.413 ατόμων σε 11 ευρωπαϊκές χώρες
ΚΟΣΜΟΣ

Τριετία λιτότητας στην Τουρκία

Περικοπές στις δημόσιες δαπάνες και πάγωμα του κατώτατου μισθού ανακοίνωσε η κυβέρνηση της χώρας
ΕΛΛΑΔΑ

Η αλλαγή για ετεροδημότες σε σχέση με τις εθνικές εκλογές

Πού ψηφίζουν οι ετεροδημότες στις ευρωεκλογές 2024
ΕΛΛΑΔΑ

Αρχισε η αποστολή των φακέλων στους εκλογείς της επιστολικής ψήφου

Τι περιλαμβάνει ο φάκελος που λαμβάνουν οι 202.556 ψηφοφόροι για την επιστολική ψήφο στις ευρωεκλογές
ΕΛΛΑΔΑ

Εργαζόμενους από τρίτες χώρες αναζητά η ελληνική βιομηχανία

Η έλλειψη προσωπικού μετά τον τουρισμό επεκτείνεται και στην ελληνική βιομηχανία
ΘΕΑΤΡΟ

Πέθανε ο ηθοποιός Γιάννης Μαλούχος

Σε ηλικία 91 ετών
ΜΟΥΣΙΚΗ

Εντυπωσίασε η Μαρίνα Σάττι, 11η στη Eurovision

To Νέμο από την Ελβετία έσπασε τα κοντέρ του διαγωνισμού καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση με 591 βαθμούς
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Βγήκε το Νήσος Ρόδος μπήκε το Πρέβελης

Αλλαγή της τελευταίας στιγμής στην γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ