Αύξηση εξαγωγών ελαιόλαδου στις ΗΠΑ
Πρωτιά για τους Ιταλούς, φτωχοί συγγενείς οι Έλληνες τυποποιητές
Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 5/10/2021
Ισπανία, Ιταλία και Ελλάδα αύξησαν τις εξαγωγές ελαιόλαδου προς τις ΗΠΑ την περίοδο Ιανουαρίου Ιουλίου 2021 σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Οι Ιταλικές τυποποιητικές επιχειρήσεις συνεχίζουν να είναι ηγέτιδες στις εξαγωγές ωστόσο η Ισπανία είναι η χώρα που κατέγραψε την μεγαλύτερη αύξηση εξαγωγών τόσο σε αξία όσο και σε ποσότητες. Οι Ελληνικές τυποποιητικές επιχειρήσεις συνεχίζουν να έχουν πολύ μικρό όγκο εξαγωγών προς τις ΗΠΑ, το ενθαρρυντικό είναι πως την φετινή χρονιά κατάφεραν να βελτιώσουν αισθητά τις τιμές πώλησης του προϊόντος τους.
Συγκεκριμένα την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουλίου του 2021 η Ελλάδα εξήγαγε στις ΗΠΑ ελαιόλαδα αξίας 29,98 εκατ. δολαρίων (7.218 τόνους) όταν ένα χρόνο πριν είχε εξάγει ελαιόλαδα αξίας 26,594 εκατ. δολαρίων (7.174 τόνους). Η Ιταλία πραγματοποίησε εξαγωγές ελαιόλαδου το 2021 αξίας 327,047 εκατ. δολαρίων (74.146 τόνους) έναντι εξαγωγών το 2020 290,237 εκατ. δολαρίων (73.398 τόνους). Η Ισπανία την περίοδο Ιανουαρίου - Ιουλίου του 2021 σημείωσε εξαγωγές 206,808 εκατ. δολαρίων (63.393 τόνους) έναντι εξαγωγών το 2020 132,963 εκατ. δολαρίων (49.399 τόνους). Τέλος η Τουρκία την προαναφερόμενη περίοδο του 2021 σημείωσε εξαγωγές 23,525 εκατ. δολαρίων (8.412 τόνους) έναντι 23,750 εκατ. δολαρίων (10.912 τόνους)
Το σκαμπανέβασμα που παρουσιάζουν οι εξαγωγές ελαιόλαδου της Ισπανίας προς τις ΗΠΑ οφείλεται στους πρόσθετους δασμούς που επέβαλαν οι ΗΠΑ (επί Προεδρίας Τραμπ) και οι οποίοι καταργήθηκαν το τρέχον έτος με αποτέλεσμα να καταγραφεί ανάκαμψη των Ισπανικών εξαγωγών.
Οι Ελληνικές τυποποιητικές επιχειρήσεις δεν κατάφεραν να κερδίσουν ένα σημαντικό τμήμα της αγοράς που έχασαν οι Ισπανικές επιχειρήσεις το 2020. Διότι οι Ισπανοί τυποποιητές κατάφεραν να πουλήσουν τις ποσότητες που ήθελαν μέσω της Πορτογαλίας και της Τυνησίας.
Το συμπέρασμα από τα παραπάνω στοιχεία είναι πως είναι οι Ελληνικές τυποποιητικές επιχειρήσεις πρέπει να προσπαθήσουν πολύ περισσότερο τόσο για να χτίσουν ένα καλό όνομα στην αγορά των ΗΠΑ αλλά και για να αυξήσουν τον όγκο των πωλήσεων τους.