× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Τι θα φέρει η δεύτερη θητεία Βαρβιτσιώτη στο υπουργείο Ναυτιλίας

Ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης είχε πρωτοστατήσει στην κατάργηση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Λέσβου και της Λήμνου με την Θεσσαλονίκη το 2014 στην πρώτη του θητεία στο υπουργείο Ναυτιλίας

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 29/6/2023

Τι θα φέρει η δεύτερη θητεία Βαρβιτσιώτη στο υπουργείο Ναυτιλίας

Την Πέμπτη 6 Ιουλίου ξεκινάει η συζήτηση στην Βουλή των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης. Εκεί αναμένεται να γνωστοποιηθούν οι θέσεις του νέου υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη για την ακτοπλοΐα και τις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές. Ο κ. Βαρβιτσιώτης απέφυγε να κάνει οποιαδήποτε δήλωση για τα δύο αυτά κρίσιμα ζητήματα κατά την τελετή παραλαβής και παράδοσης του υπουργείου που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 27 Ιουνίου.  

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

 

Το όχι και πολύ μακρινό Ιούλιο του 2014, ο κ. Βαρβιτσιώτης όταν ήταν και πάλι υπουργός Ναυτιλίας, με δηλώσεις του σε ραδιοφωνικό σταθμό της Θεσσαλονίκης είχε ανοίξει το δρόμο για την κατάργηση της άγονης ακτοπλοϊκής γραμμής Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Μυτιλήνη. Ήταν εποχή μεγάλων περικοπών στις δημόσιες δαπάνες στο πλαίσιο των μνημονιακών υποχρεώσεων της χώρας. Τότε ο κ. Βαρβιτσιώτης είχε υποστηρίξει : «Η σύνδεση με την Βόρειο Ελλάδα θα πρέπει να περιορίζεται στο δρομολόγιο της Καβάλα. Η οδική σύνδεση της Καβάλας με την Θεσσαλονίκη είναι πολύ πιο μικρή διαδρομή και πολύ φθηνότερο το κόστος από ότι να έρχεται καράβι ως την Θεσσαλονίκη. Οι νταλίκες προτιμούν να κάνουν 3,5 ώρες με το πλοίο ή δύο ώρες οδικός».  Στην ερώτηση του δημοσιογράφου: «Άρα κι αυτό που υπάρχει. Το ένα δρομολόγιο την εβδομάδα (Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Μυτιλήνη) θα μπορούσε να μην υπάρχει» ο κ. Βαρβιτσιώτης είχε απαντήσει: «Δεν νομίζω ότι μπορεί να διατηρηθεί».

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λίγο καιρό αργότερα το υπουργείο Ναυτιλίας σταμάτησε την χρηματοδότηση της γραμμής και η σύνδεση των νησιών με την Θεσσαλονίκη διακόπηκε επί σειρά ετών. Στην συνέχεια, μετά από πιέσεις, επαναλήφθηκε η χρηματοδότηση της συγκεκριμένης γραμμής για την χρονική περίοδο Σεπτεμβρίου – Ιουνίου. Δηλαδή δεν δίνονταν χρηματοδότηση για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο. Το αποτέλεσμα ήταν η ανάδοχος εταιρεία να μην εκτελεί δρομολόγια κατά το κρίσιμο δίμηνο για την τουριστική κίνηση.

 

Χρειάστηκε θα φθάσουμε στην δρομολογιακή περίοδο 2022 – 2023 για να χρηματοδοτηθεί η άγονη γραμμή Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Μυτιλήνη σε 12μηνη βάση. Κι έτσι να αποκατασταθεί πλήρως η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λέσβου και της Λήμνου με την Θεσσαλονίκη με συμβατικά πλοία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

 

Επιπλέον από το καλοκαίρι του 2022 το υπουργείο Ναυτιλίας, επί των ημερών του Γιάννη Πλακιωτάκη, προχώρησε στην επιδότηση ορισμένων εποχιακών ακτοπλοϊκών γραμμών που εξυπηρετούνται από ταχύπλοα. Μια από αυτές είναι η γραμμή Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Μυτιλήνη που εξυπηρετείτε από την Sea Jet.  Το πρώτο δρομολόγιο για το 2023 θα πραγματοποιηθεί στις 4 Ιουλίου.  

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επίσης ο κ. Πλακιωτάκης σε συνεργασία με ακτοπλοϊκές εταιρίες έχουν σχεδιάσει την επαναφορά των μακροχρόνιων συμβάσεων στις άγονες γραμμές. Με το επιχείρημα πως έτσι θα δοθεί η δυνατότητα στις εταιρίες να προχωρήσουν στην κατασκευή νέων πλοίων τα οποία θα είναι πιο φιλικά στο περιβάλλον.

 

Η δεύτερη εποχή Βαρβιτσιώτη

 

Στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης αναμένουμε να δούμε ποια θα είναι η πολιτική του κ. Βαρβιτσιώτη για τις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές και ευρύτερα για την ακτοπλοΐα. Αν δηλαδή θα επιστρέψουμε σε περικοπή δαπανών ή αν θα διατηρηθεί η πολιτική που χαράχθηκε επί των ημερών του κ. Πλακιωτάκη.  Θυμίζουμε πως από το 2024 η Ελληνική κυβέρνηση θα υποχρεωθεί να πάρει νέα μέτρα περιστολής των δημόσιων δαπανών. Εκεί οδηγούν οι αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης που επιβάλουν στην χώρα να καταγράφει κάθε χρόνο μεγάλα πρωτογενή πλεονάσματα.  

 

Μια ακτοπλοϊκή σύνδεση 50 ετών

Το ιστορικό στέλεχος των διοικήσεων της ΝΕΛ  Απόστολος Αθηναίος το 2014 είχε δηλώσει  πως η σύνδεση την Θεσσαλονίκη είχε ξεκινήσει το 1974 με το πλοίο «Σαπφώ» της ΝΕΛ με ελεύθερο δρομολόγιο. Δηλαδή η εταιρεία δεν έπαιρνε επιδότηση. Μόνο κατά την περίοδο της πετρελαϊκής κρίσης του 1977 η εταιρεία λάμβανε επιδότηση 180.000 δραχμών ανά κυκλικό δρομολόγιο, δηλαδή για την Μυτιλήνη – Λήμνος – Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Μυτιλήνη. Στα 1977 η ΝΕΛ είχε ξεκινήσει την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λέσβου και της Λήμνου με την Καβάλα με το «Όμηρος». Στα 1981, όταν η εταιρεία απέκτησε το «Αλκαίος» πραγματοποιούσε δρομολόγια που συνέδεαν όλα τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου, από την Ρόδο ως την Λήμνο με την Καβάλα. Όλες αυτές οι συνδέσεις γίνονταν χωρίς επιδότηση.

Η ελεύθερη δρομολόγηση πλοίου στην γραμμή Μυτιλήνη – Λήμνος – Θεσσαλονίκη σταμάτησε όταν Υπουργός Αιγαίου ήταν ο Αριστοτέλης Παυλίδης. Το τότε Υπουργείο Αιγαίου βλέποντας την έλλειψη ενδιαφέροντος από την πλευρά των εταιρειών χαρακτήρισε την γραμμή άγονη και εκ τότε η γραμμή εξυπηρετείται με επιδότηση.

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΧΩΡΙΑ

Ολονυχτία για τον στολισμό του Επιταφίου

Στην εκκλησία Κοιμήσεως Θεοτόκου Μιστεγνών
ΧΩΡΙΑ

Στολισμός Επιταφίου όπως παλιά από τις γυναίκες του Ασώματου

Το «Ν» παρακολούθησε την παραδοσιακή τελετουργία του στολισμού στην εκκλησία του Ταξιάρχη στον Ασώματο
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Με το Πάσχα ξεκινά η σεζόν στη Σκάλα Ερεσού

Ανοίγουν ένα- ένα τα καταστήματα εστίασης και τα καταλύματα, ενώ κάποια ήδη υποδέχτηκαν Τούρκους και αναμένουν τα φεστιβάλ και τη Σχολή Καλών Τεχνών
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Φεύγει το «Διαγόρας» έρχεται το «Νήσος Ρόδος»

Λύση στην αυξημένη κίνηση στην γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη η δρομολόγηση του πλοίου Ro – Pax της Hellenic Seaways
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πρόκληση οι ύβρεις Γεωργιάδη κατά εργαζομένων και υγειονομικών

Με δυναμικές κινητοποιήσεις και εργατικό κίνημα πού δε θα αρκείται σε συμβολικές κινήσεις, μπορεί να μπει φραγμός στην αντιλαϊκή κυβερνητική πολιτική σημειώνει η ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α Λέσβου σε σχόλιο της για την επίσκεψη του υπουργού Υγείας στη Λέσβο
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Το Blue Carrier 1 στο λιμάνι της Μυτιλήνης

Έκτακτη προσέγγιση του Ro - Ro της Blue Star Ferries στη Λέσβο
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ούτε ευρώ στις επιχειρήσεις του Βορείου Αιγαίου

Η απάντηση του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας σε ερώτηση του Βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Παναγιώτη Παρασκευΐδη αποκαλύπτει πως από τα 17,7 δις ευρώ προνομιακών δανειοδοτήσεων του Ταμείου Ανάκαμψης ούτε ευρώ δεν έφθασε στις επιχειρήσεις του Βορείου Αιγαίου
ΧΩΡΙΑ

Στη Λέσβο το Αγιο Φως με την Sky Express

Η μεταφορά του Αγίου Φωτός προς όλους τους προορισμούς αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί νωρίς το βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου
ΔΡΑΣΕΙΣ

Γλέντι τη Λαμπροδευτέρα στον Αγιο Γεώργιο Μιστεγνών

Ο Πολιτιστικός Σύλλογος οι «Μιστεγνιώτες» θα αναβιώσουν το έθιμο της «κούνιας»
ΕΡΓΑΣΙΑ

Ξανά Ασφαλιστικά μέτρα από τους 26 συμβασιούχους covid της Μυτιλήνης

Επέστρεψαν στις δικαστικές αίθουσες οι εργαζόμενοι που απολύθηκαν στις 23 Απριλίου αφού έχασαν τον πρώτο κύκλο των Ασφαλιστικών Μέτρων. Στο πλευρό τους Χριστόφας, Κατζανός και Καρασάββας
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Προχωράει έως την Περιφέρεια το έργο της προκυμαίας Μυτιλήνης

Μετά το μεσημέρι της Μεγάλης Παρασκευής θα γίνει προσπάθεια να απομακρυνθούν οι λαμαρίνες ως το ύψος της Τράπεζας της Ελλάδος, για την ανεμπόδιστη περιφορά των επιταφίων. Τα σενάρια για τις εργασίες το καλοκαίρι
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Κλειστό το Τσαρσί Χαμάμ τη Μεγάλη Παρασκευη

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Εφορείας Αρχαιοτήτων Λέσβου