«Μας οδηγεί πίσω ολοταχώς»
Κριτική του Τομέα Παιδείας της Νομαρχιακής Επιτροπής Λέσβου του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία για το εν μέσω κορονοϊού νομοσχέδιο της Νέας Δημοκρατίας για την παιδεία
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 5/5/2020
Την απόσυρση του νομοσχεδίου, του υπουργείου Παιδείας ζητά με ανακοίνωση του ο Τομέας Παιδείας της Νομαρχιακής Επιτροπής Λέσβου του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, επισημαίνοντας,ότι ενσωματώνει όλες τις στις αντιεκπαιδευτικές φιλελεύθερες ιδεοληψίες των Διαμαντοπούλου - Αρβανιτόπουλου που καταδικάστηκαν από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς) χρόνια πριν.
Παράλληλα ο ΣΥΡΙΖΑ στην ανακοίνωση του τονίζει ότι «παλαιότερα τέτοια νομοσχέδια καταθέτονταν στις διακοπές, συνήθως τις καλοκαιρινές, με στόχο να ελαχιστοποιήσουν τις αντιδράσεις»!
Στη συνέχεια περιγράφονται αναλυτικά οι αλλαγές που επιφέρει το νομοσχέδιο της κ.Κεραμέως οι οποίες έχουν ως εξής:
«Εισάγει τα …αγγλικά στο νηπιαγωγείο!
Αυξάνει τους μαθητές από 22 σε 26 ανά τμήμα στα Δημοτικά σχολεία και στα Νηπιαγωγεία (πίσω ακόμη και από τις εποχές των σκληρών μνημονίων).
Αυξάνει τις εξετάσεις παντός τύπου σε Γυμνάσια και Λύκεια και επαναφέρει την τράπεζα θεμάτων (δύο θέματα με κλήρωση (!) στις ενδοσχολικές εξετάσεις) που έδωσε καταστροφικά αποτελέσματα σχολικής αποτυχίας, αύξησης των φροντιστηρίων, εντατικοποίησης της ασκησεολογίας σε βάρος της ουσιαστικής και παιδαγωγικής αντιμετώπισης της γνώσης και φυσικά στην μαθητική διαρροή!
Αυστηροποιεί τις ποινές για τους μαθητές (σε βάρος της παιδαγωγικής αντιμετώπισης με κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους που προφανώς δεν σκοπεύει να διορίσει στα σχολεία) και επαναφέρει το αναχρονιστικό μέτρο της αναγραφής της διαγωγής στα απολυτήρια και το στιγματισμό των μαθητών για την υπόλοιπη ζωή τους.
Επαναφέρει μια αυταρχική αξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολείων και από εξωτερικούς αξιολογητές με αποτέλεσμα την κατηγοριοποίηση των σχολείων και τον ανταγωνισμό και το κυνήγι τίτλων και βεβαιώσεων για τους εκπαιδευτικούς, που ελάχιστη σχέση έχουν με το εκπαιδευτικό έργο που παράγουν.
Θεσμοθετεί ηλικιακό όριο φοίτησης στα ΕΠΑΛ τα 17 έτη, με αποτέλεσμα να χαθεί το 30% των μαθητών και να οδηγηθούν σε κλείσιμο πολλά τμήματα και ειδικότητες. Ότι δεν κατάφεραν το 2013 με το κλείσιμο βασικών ειδικοτήτων και την διαθεσιμότητα ολόκληρων εκπαιδευτικών κλάδων, προσπαθούν να το πετύχουν τώρα εκδιώκοντας τους μαθητές από τα ΕΠΑΛ.
Επαναλειτουργεί τα πρότυπα σχολεία, με πρόσχημα την «αριστεία» και άρα φέρνει την παραπέρα διαφοροποίηση στην εκπαίδευση των παιδιών του ελληνικού λαού.
Επιδεινώνει τις ήδη δύσκολες εργασιακές σχέσεις των αναπληρωτών επιβάλλοντας ποινές και αποκλεισμούς».