× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Δεν βλέπει καρτέλ στην αγορά απορρυπαντικών ρούχων η Επιτροπή Ανταγωνισμού

Δεν παρατηρήθηκε μεταστροφή των καταναλωτών από επώνυμα προϊόντα σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας από την έναρξη του καλαθιού του νοικοκυριού

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 27/12/2023

Δεν βλέπει καρτέλ στην αγορά απορρυπαντικών ρούχων η Επιτροπή Ανταγωνισμού

Ενδιαφέροντα στοιχεία παρουσιάζει η «χαρτογράφηση των συνθηκών ανταγωνισμού στην αγορά απορρυπαντικών πλυντηρίου ρούχων» που διεξήγαγε η Επιτροπή Ανταγωνισμού (ΕΑ). Σχετικά με τα μερίδια πωλήσεων, δεν υπάρχει εταιρία σουπερ μαρκετ που να παρουσιάζει μερίδιο αγοράς άνω του 40% όπως και εταιρία απο τους προμηθευτές που να παρουσιάζει μερίδιο άνω του 40%.
Ειδικότερα, στην έρευνα κατα την περίοδο 1/2/2022-1/2/2023, που εξετάστηκε από την ΕΑ, τα υγρά απορρυπαντικά αποτελούσαν το 61% των πωλήσεων, τα απορρυπαντικά σε σκόνη αποτελούν το 24% της αγοράς και τα απορρυπαντικά σε ταμπλέτες αποτελούν το 15% της αγοράς.
Ως προς την διάρθρωσή των πωλήσεων μεταξύ προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (Private Label) και επωνύμων προϊόντων (Branded), σημειώνεται ότι στο σύνολο των πωλήσεων σε αξία το 92% αφορά σε επώνυμα προϊόντα και το 8% σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ενώ με βάση την πωληθείσα ποσότητα το 84% αφορά σε επώνυμα προϊόντα και το 16% σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Τούτο οφείλεται στο γεγονός ότι τα ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα έχουν χαμηλότερη τελική τιμή πώλησης.
Ως προς τα μερίδια στις πωλήσεις
Από πλευράς ΣΜ δεν υπάρχει κάποια εταιρία που να παρουσιάζει μερίδιο αγοράς άνω του 40%.
Από πλευράς Προμηθευτών δεν υπάρχει κάποια εταιρία που να παρουσιάζει μερίδιο άνω του 40%.
Συνολικά παρατηρείται ότι τα μερίδια στις πωλήσεις (σε όρους αξίας) και των 11 ΣΜ δεν μεταβλήθηκαν σημαντικά κατά την διάρκεια της εξεταζόμενης περιόδου και φαίνεται ότι δεν επηρεάστηκαν από την εφαρμογή του «καλαθιού του νοικοκυριού» (ΚΝ).
Από την πλευρά των προμηθευτών, ωστόσο, εντοπίστηκαν αυξομειώσεις επί των πωλήσεων τους από τα 11 ΣΜ κυρίως αναμεσά στους μεγάλους προμηθευτές επωνύμων προϊόντων.

Ως προς την εξέλιξη των τιμών
Ως προς την εξέλιξη των τιμών (μέση σταθμισμένη τιμή μεζούρας προ ΦΠΑ) σημειώνεται ότι, στα απορρυπαντικά ιδιωτικής ετικέτας οι τιμές (μέση τιμή μεζούρας) κυμάνθηκαν σε χαμηλότερο επίπεδο σε σχέση με τα επώνυμα απορρυπαντικά και παρουσίασαν οριακά ανοδική τάση κατά την εξεταζόμενη περίοδο Φεβ.2022-Φεβ. 2023.
Συνολικά το ΚΝ είχε σταθεροποιητική επίδραση στις τιμές μόνο για τα προϊόντα που εντάχθηκαν στο ΚΝ.
Τα επώνυμα προϊόντα (σκόνη –υγρά) που δεν εντάχθηκαν στο ΚΝ παρουσίασαν, κατά την υπό εξέταση περίοδο, τη μεγαλύτερη άνοδο στην σταθμισμένη τιμή μεζούρας. Ειδικότερα, κατά την υπο εξέταση περίοδο η μέση τιμή μεζούρας για τα επώνυμα απορρυπαντικά σε σκόνη και υγρά που δεν εντάχθηκαν στο ΚΝ αυξήθηκε κατά 16% .
Μετά την έναρξη του ΚΝ τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που εντάχθηκαν στο καλάθι παρουσίασαν μικρή πτώση της τιμής. Με βάση την ανάλυση με παλινδρόμηση σταθερών επιδράσεων με πάνελ δεδομένα, όπου ως προϊόν ορίζεται ο συνδυασμός ΣΜ και barcode και ως μεταβλητή χρόνου ορίζεται η ημ/νία η τιμή (log normalized price)των προϊόντων που εισέρχονται στο ΚΝ μειώνεται κατά μέσο όρο κατά 8.27%, ενώ η τιμή (log normalized price) των προϊόντων που εξέρχονται από το ΚΝαυξάνεται περισσότερο, ήτοι κατά μέσο όρο κατά 8.69%.
Οι ταμπλέτες Πλυντηρίου ρούχων δεν εντάχθηκαν στο ΚΝ, είναι ακριβότερες σε σχέση με τα λοιπά απορρυπαντικά πλυντηρίου ρούχων και παρουσίασαν ανοδική τάση και έντονες διακυμάνσεις στην τιμή, κατά την υπό εξέταση περίοδο Φεβρουάριο 2022- Φεβρουάριος 2023.

Ως προς τις αγοραστικές συνήθειες
Μεταξύ Φεβρουαρίου του 2022 και του Φεβρουαρίου 2023 δεν παρατηρείται μεταβολή στη διάρθρωση των πωλήσεων (σε όρους όγκου) στα απορρυπαντικά, όσον αφορά τις πωλήσεις προϊόντων επώνυμων και ιδιωτικής ετικέτας. Στην αρχή και στο τέλος της υπό εξέταση περιόδου η αναλογία ήταν Ιδιωτική Ετικέτα: 16% , Επώνυμα Προϊόντα: 84%.
Δεν παρατηρήθηκε μεταστροφή των καταναλωτών από επώνυμα προϊόντα σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας από την έναρξη του ΚΝ καθώς παρατηρείται οριακή μόνο αύξηση του ποσοστού στις πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, από 15,3% τρείς εβδομάδες πριν την πλήρη λειτουργία του ΚΝ, σε 15,6% την τελευταία διαθέσιμη περίοδο.
Σημειώνεται επίσης - ότι το ποσοστό πωλήσεων σε προϊόντα που είχαν ενταχθεί στο καλάθι δεν αυξήθηκε, αλλά παρέμεινε σε επίπεδα κάτω του 8,5% σε όλη την εξεταζόμενη περίοδο, με τα προϊόντα εκτός καλαθιού να αντιπροσωπεύουν πάνω από το 90% των πωλήσεων (σε όγκο). Από το παραπάνω γράφημα παρατηρείται ότι δεν προκύπτει αλλαγή στις καταναλωτικές προτιμήσεις από την έναρξη του «καλαθιού του νοικοκυριού» μεταξύ των επωνύμων και των ιδιωτικής ετικέτας προϊόντων.  Δεν προκύπτει αλλαγή στις καταναλωτικές προτιμήσεις από την έναρξη του «καλαθιού του νοικοκυριού» (ΚΝ).

[ΠΗΓΗ]
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΚΟΣΜΟΣ

Στο 70% ο πληθωρισμός στην Τουρκία

«Τρέχουν» οι αυξήσεις σε βασικά αγαθά και υπηρεσίες, παρά τις προσπάθειες της κεντρικής τράπεζας να βάλει φρένο
ΕΛΛΑΔΑ

Πασχαλινά γεύματα στα πληρώματα σκαφών του Λιμενικού Σώματος

Τα γεύματα αυτά αποτελούν ελάχιστο δείγμα σεβασμού και ευγνωμοσύνης σε όσους υπηρετούν στην πρώτη γραμμή στα νησιά του Αιγαίου» αναφέρει ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας
ΕΛΛΑΔΑ

Έφυγε... ο Αντώνης Τουρκογιώργης

Σε ηλικία 73 ετών, πέθανε ένας σημαντικός εκπρόσωπος της Ελληνικής ροκ σκηνής
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Κατασχέθηκαν αυτοσχέδιοι εμπρηστικοί μηχανισμοί

Το Μεγάλο Σάββατο στη Μύρινα της Λήμνου
ΕΛΛΑΔΑ

Τι ισχύει για όσους εργάζονται την Κυριακή του Πάσχα

Ανακοίνωση της ΓΣΕΕ καταγράφει τους όρους εργασίας και τις προσαυξήσεις σε μισθούς και ημερομίσθια
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Γεύσεις από Βόρειο Αιγαίο σε εκδήλωση στο Βουκουρέστι

Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου συνεχίζει τις δράσεις προσέλκυσης τουριστών με όχημα τα τοπικά προϊόντα των νησιών
ΚΟΣΜΟΣ

Δολοφονικές πλημμύρες στο Πόρτο Αλέγκρε της Βραζιλίας

Δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Φαντασμαγορικές εικόνες από τον ρουκετοπόλεμο στη Χίο

Περισσότεροι από 20.000 θεατές βρέθηκαν στο Βροντάδο για να παρακολουθήσουν το έθιμο
ΕΛΛΑΔΑ

Αναζήτηση νέων αγορών για τα Ελληνικά αγροτικά προϊόντα

Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Λευτέρης Αυγενάκης μιλά για την αγροτική διπλωματία και τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς για το μέλλον της πρωτογενούς παραγωγής
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Προχωρά η ηλεκτρική διασύνδεση του Βορείου Αιγαίου

Ως τον Αύγουστο του 2024 αναμένεται να ολοκληρωθούν οι έρευνες βυθού που εκπονούνται για λογαριασμό του ΑΔΜΗΕ
ΚΟΣΜΟΣ

Τουρκία:Παράταση στην απαγόρευση εξαγωγών χύμα ελαιολάδου

Δυσφορία από τους Τούρκους εμπόρους και ελαιοπαραγωγούς
ΕΛΛΑΔΑ

Αποζημίωση 17 εκατ. ευρώ θα πάρει η Fraport

Τo Ελληνικό δημόσιο θα αποζημιώσει την εταιρεία για διαφυγόντα κέρδη κατά την περίοδο της πανδημίας