Μικρή αύξηση της επιβατικής κίνησης στη γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη
Οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τις αερομεταφορές. Απαραίτητη αναβάθμιση των πλοίων που είναι δρομολογημένα στην γραμμή
Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 21/12/2023
Μικρή αύξηση της επιβατικής κίνησης και του αριθμού των οχημάτων που διακινήθηκαν στην ακτοπλοϊκή γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη καταγράφηκε το πρώτο εξάμηνο του 2023 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.
Συγκεκριμένα οι επιβάτες που διακινήθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2023 ήταν 169.015, όταν την ίδια περίοδο του 2022 είχαν διακινηθεί 159.922. Το ποσοστό αύξησης της επιβατικής κίνησης διαμορφώθηκε στο 5,7%. Τα οχήματα που διακινήθηκαν ήταν 55.312 ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2022 ήταν 54.254. Το ποσοστό αύξησης των διακινηθέντων οχημάτων διαμορφώθηκε στο 1,9%.
Η επιβατική κίνηση του 2023 είναι αυξημένη καθώς είχαν αρθεί πλήρως όλοι οι περιορισμοί που είχαν επιβληθεί κατά την πανδημία του κορονοϊού και έγιναν μετακινήσεις ετεροδημοτών κατά τις βουλευτικές εκλογές του Μαϊού και του Ιουνίου (έστω και περιορισμένες). Επίσης μια αξιόλογη αύξηση της επιβατικής κίνησης καταγράφηκε λίγες ημέρες πριν από το φετινό Πάσχα. Η αύξηση της διακίνησης οχημάτων είναι εύλογο αποτέλεσμα της αυξημένης επιβατικής κίνησης.
Σε κάθε περίπτωση το χαμηλό ποσοστό αύξησης της επιβατικής κίνησης στην κύρια ακτοπλοϊκή γραμμή του Βορείου Αιγαίου δείχνει πως το επιβατικό κοινό όλο και περισσότερο αποφεύγει τις μετακινήσεις με πλοίο και επιλέγει να μετακινείται με τα αεροπλάνα. Διότι ο χρόνος του ταξιδιού είναι πολύ μικρότερος. Επιπρόσθετα το κόστος μετακίνησης με το αεροπλάνο είναι ευθέως συγκρίσιμο με το κόστος μετακίνησης με πλοίο.
Τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν πως είναι απολύτως αναγκαία αναβάθμιση των πλοίων που εξυπηρετούν την γραμμή ώστε να μειωθεί ο χρόνος του ταξιδιού, να αναβαθμιστεί η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και να μειωθεί το κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων.