× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Οι Έλληνες κόβουν τον καφέ εκτός σπιτιού

Το 54% των καταναλωτών έχουν δηλώσει ότι έχουν περιορίσει τις εξόδους τους εξαιτίας της ακρίβειας

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 25/3/2023

Οι Έλληνες κόβουν τον καφέ εκτός σπιτιού

«Φρένο» στην εκτός σπιτιού κατανάλωση καφέ των Ελλήνων έχουν βάλει η πληθωριστική κρίση και οι ανατιμήσεις. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η Κάπα Research για λογαριασμό της Ελληνικής Ένωσης Καφέ περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές καφέ (54%) δηλώνουν ότι έχουν περιορίσει τις εξόδους τους εξαιτίας του γενικότερου κλίματος ανατιμήσεων στην αγορά, ενώ το 45% από αυτούς αναφέρει ότι δεν έχει περιορίσει τις εξόδους, παρά το γενικότερο κλίμα αυξήσεων.



Σε ό,τι αφορά την διαμόρφωση των τιμών, όσοι καταναλώνουν καφέ (σ.σ. το 95% των ερωτηθέντων) εκτιμούν ότι η τιμή του το τελευταίο διάστημα έχει αυξηθεί.

Συγκεκριμένα, το συνολικό ποσοστό εκείνων που απαντούν ότι η τιμή έχει αυξηθεί είναι 93% και καταμερίζεται σε ποσοστό 75% εκείνων που απαντούν ότι μετά βεβαιότητας έχει αυξηθεί και στο 18% εκείνων που απαντούν ότι μάλλον έχει αυξηθεί.



Εύρημα που προκύπτει από την έρευνα και παρουσιάζει ειδικό ενδιαφέρον, είναι ότι περίπου 7 στους 10 ερωτηθέντες απαντούν αρνητικά στο ερώτημα για το εάν θα έπρεπε να υπάρχει Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στον καφέ. Συγκεκριμένα, το 80% δηλώνει ότι δεν θα έπρεπε να υπάρχει ο ειδικός φόρος, με το 66% από αυτούς να τοποθετούνται λέγοντας «σίγουρα όχι» και το 14% αναφέρει ότι «μάλλον όχι», καθώς θεωρούν ότι το συγκεκριμένο μέτρο επιβαρύνει την τιμή του προϊόντος που αποτελεί την καθημερινή τους συνήθεια. Σχολιάζοντας το συγκεκριμένο εύρημα, ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Καφέ, Γιάννος Μπενόπουλος, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ σημειώνει ότι «όχι μόνο υφίσταται Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στον καφέ, αλλά αποτελεί πάγιο αίτημα της Ελληνικής Ένωσης Καφέ τα τελευταία χρόνια η κατάργησή του». Σύμφωνα με τον ίδιο, «το συγκεκριμένο φορολογικό μέτρο επιβαρύνει το λειτουργικό κόστος των επιχειρήσεων αλλά και την τιμή του καφέ που αγοράζει ο καταναλωτής με ποσό που υπερβαίνει τα 140 εκατ. ευρώ ετησίως».



Το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή καφέ



Από την εκτενή έρευνα, το κύριο στοιχείο που αναδεικνύεται είναι η άρρηκτη σχέση του Έλληνα καταναλωτή με τον καφέ, σύμφωνα με όσα επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Μπενόπουλος.



Η κατανάλωση καφέ είναι μια ισχυρή νεοελληνική παράδοση, καθότι το 95% των Ελλήνων αγοράζουν καφέ. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι περίπου 8 στους 10 ερωτηθέντες πίνουν καθημερινά καφέ (84%), ενώ οι περισσότεροι από αυτούς που δεν πίνουν (66%), φροντίζουν να εφοδιάζουν με καφέ το νοικοκυριό τους. Το 50% των ερωτηθέντων θα καταναλώσουν πάνω από έναν καφέ την ημέρα (συνήθως 2 ή 3).



Για το 75% όσων ερωτήθηκαν, η συνήθεια του καφέ είναι σταθερή και δεν υποκαθίσταται με την κατανάλωση άλλου ροφήματος όπως το τσάι ή το χαμομήλι. Η συνήθεια αυτή, ειδικά εκτός σπιτιού, δεν επηρεάστηκε ούτε από τις αλλαγές και τους περιορισμούς που έφερε η πανδημία στην καθημερινότητα των καταναλωτών. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 53% των ερωτηθέντων δεν έχει σκεφτεί ποτέ να κόψει τον καφέ. Ωστόσο, ένα ποσοστό 17% θα το έκανε για λόγους υγείας, το 14% για οικονομικούς λόγους και ένα 13% επειδή ο καφές του προκαλεί αϋπνία.



Συν τοις άλλοις για το 38% εκείνων που πίνουν καφέ, ο περιορισμός της κατανάλωσής του στο σπίτι, στη δουλειά ή και εκτός σπιτιού, είτε για οικονομικούς λόγους, είτε για άλλα αίτια, θα σήμαινε αυτομάτως και τον περιορισμό των κοινωνικών τους συναναστροφών.

Αναφορικά με τα είδη καφέ που προκρίνονται στις προτιμήσεις των καταναλωτών, σύμφωνα με τον κ. Μπενόπουλο, ο αλεσμένος καταλαμβάνει το 78% των πωλήσεων, ενώ ένα ποσοστό 18% αντιστοιχεί σε πωλήσεις κάψουλας, οι οποίες ωστόσο εμφανίζουν τάση ανάπτυξης τα τελευταία χρόνια. Ο ελληνικός κυριαρχεί στις πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ, ενώ ο εσπρέσο καταναλώνεται πρώτος με διαφορά στον τομέα της εστίασης.



Σημειώνεται ότι η ποσοτική έρευνα που διενήργησε η Κάπα Research για την Ελληνική Ένωση Καφέ πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 1.003 ατόμων στις 13 περιφέρειες της χώρας στο διάστημα 17 έως και 24 Ιανουαρίου. Σε αυτήν συμμετείχαν άνδρες και γυναίκες, ηλικίας 17 ετών και άνω. Η συλλογή των στοιχείων έγινε κατά 61% (611 άτομα) με τη μέθοδο των τηλεφωνικών συνεντεύξεων και κατά 39% (392 άτομα) με βάση ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο μέσω του ειδικά διαμορφωμένου online πάνελ της Κάπα Research.

[ΠΗΓΗ]
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΕΛΛΑΔΑ

Ανοίγουν τα προγράμματα της Αγροτικής Εστίας

Δείτε εδώ πότε αρχίζει η υποβολή των αιτήσεων
ΕΛΛΑΔΑ

Προσωρινά εκτός συναλλαγών οι κάρτες της Τράπεζας Πειραιώς

Μήνυμα της Τράπεζας Πειραιώς προς τους κατόχους χρεωστικών και πιστωτικών καρτών τησ. Δείτε εδώ για ποιες ημέρες και ώρες αφορά η ενδεχόμενη μη λειτουργία των καρτών
ΕΛΛΑΔΑ

Αναμένονται τα αποτελέσματα για 5.000 προσλήψεις

Πυρετωδώς εργάζεται το ΑΣΕΠ για την έκδοση αποτελεσμάτων 16 προκηρύξεων
ΕΛΛΑΔΑ

Ακτοπλοϊκές καραμπόλες στο Αιγαίο

Στις άγονες του νοτίου Αιγαίου πάει το «Διαγόρας» για τρεις εβδομάδες ως τις 24 Ιουνίου
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Πάνω από 1.000 Τούρκοι την Παρασκευή στη Μυτιλήνη

Τέσσερα πλοιάρια, μεταξύ των οποίων και το πρώτο δρομολόγιο του καταμαράν από τη Σμύρνη έφτασαν στο λιμάνι
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Δια περιφοράς συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου

Θα αποφασίσει επί της πρόσληψης των γεωπόνων του προγράμματος δακοκτονίας της Λέσβου
ΕΛΛΑΔΑ

Πρόγραμμα κατάρτισης για άνεργους οικονομολόγους

Δείτε τις προϋποθέσεις συμμετοχής και το ποσό της επιδότησης που δίνει
ΕΛΛΑΔΑ

Ομάδα εργασίας για την ξηρασία συστήνει το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης

Με απόφαση του υπηρεσιακού υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Γιώργου Τσακίρη
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

«Να εκδίδεται βίζα στις πύλες εισόδου των νησιών»

Ο Περιφερειάρχης βορείου Αιγαίου ζητά τη διευκόλυνση της επίσκεψης Τούρκων τουριστών
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Προκηρύχθηκαν οι τουριστικές ενισχύσεις

Ποιο είναι το επιλέξιμο κόστος για τις επιχορηγήσεις
ΔΡΑΣΕΙΣ

Επιδοτούμενες δράσεις για τους μελισσοκόμους

Αιτήσεις στον Μελισσοκομικό Συνεταιρισμό Λέσβου
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Aeolian Village Beach Resort

Ένα συναρπαστικό θέρετρο με εξειδικευμένες «Aeolia» υπηρεσίες, φιλόξενο στα παιδιά και πολυτελές για κάθε επισκέπτη