Μια από τα ίδια στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια έως το 2024
«Νήσος Σάμος» και «Νήσος Ρόδος» θα συνεχίσουν να εξυπηρετούν τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις Λέσβου και Χίου με τον Πειραιά
Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 9/2/2023
Με τα δύο πλοία ηλικίας 37 και 38 ετών θα εξυπηρετείται η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λέσβου και της Χίου μέχρι και το 2024, όπως προκύπτει από τις δηλώσεις τακτικής δρομολόγησης των ακτοπλοϊκών εταιρειών για την περίοδο 1 Νοεμβρίου 2023 – 31 Οκτωβρίου 2024. Η Hellenic Seaways είναι η μόνη εταιρεία που δήλωσε δρομολόγηση πλοίων στην γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη. Τα πλοία που δήλωσε είναι τα «Νήσος Σάμος» και «Νήσος Ρόδος». Πρόκειται για δύο από τα μεγαλύτερα πλοία της Ελληνικής ακτοπλοΐας καθώς και τα δύο ξεπερνούν σε μήκος τα 192 μέτρα. Το Νήσος Ρόδος είναι κατασκευασμένο το 1987 και το Νήσος Σάμος το 1988.
Αμφότερα τα προαναφερόμενα πλοία έχουν πολύ μεγάλη μεταφορική ικανότητα τόσο σε οχήματα όσο και σε επιβάτες. Ωστόσο κινούνται με χαμηλές ταχύτητες περίπου στα 18 - 19 μίλια ανά ώρα. Το Νήσος Σάμος μπορεί να αναπτύξει μέγιστη ταχύτητα 20,5 μίλια. Το Νήσος Ρόδος μπορεί να αναπτύξει μέγιστη ταχύτητα 22 μίλια ανά ώρα.
Φυσικά τους χειμερινούς μήνες το ένα από τα δύο πλοίο θα αντικαθίσταται από το Διαγόρας, όπως συμβαίνει εδώ και αρκετά χρόνια. Το Διαγόρας έχει δηλωθεί πως θα εκτελεί δρομολόγια από τον Πειραιά στις Κυκλάδες (Παροναξία). Το Blue Star Myconos θα συνεχίσει να εξυπηρετεί την γραμμή Ικαρίας – Σάμου κατά συνέπεια θα είναι το βασικό πλοίο που θα εξυπηρετεί την άγονες γραμμές που συνδέουν το βόρειο Αιγαίο με την Καβάλα και την Θεσσαλονίκη. Ωστόσο η εμπειρία των προηγούμενων ετών δείχνει πως τους καλοκαιρινούς μήνες το Διαγόρας θα αναλαμβάνει την εξυπηρέτηση των δρομολογίων της άγονης γραμμής και το νεώτερο και ταχύτερο Blue Star Myconos θα καταφορίζει στις Κυκλάδες.
Στην δήλωση δρομολόγησης του Blue Star Chios εμφανίζονται και τα δρομολόγια της γραμμής Ικαρίας – Σάμου. Πιθανότατα το Blue Star Chios είναι μια ακόμη εναλλακτική επιλογή για τις άγονες γραμμές του εξυπηρετεί το Blue Star Myconos.
Τα οχηματαγωγά
Η εταιρεία Αειναύτης Ν.Ε. δήλωσε 8 διαφορετικά δρομολόγια για το πλοίο Πελαγίτης που αν τα εκτελεί όλα θα ταξιδεύει σχεδόν σε κάθε νησί του Αιγαίου. Μεταξύ αυτών των δρομολογίων περιλαμβάνονται τα 1)Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη – Λήμνος – Καβάλα, 2)Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη – Λήμνος – Θεσ/νικη, 3) Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη, 4)Πειραιάς – Μύκονος - Χίος – Μυτιλήνη – Λήμνος – Θεσ/νικη. Η Creta Gargo Lines δήλωσε την δρομολόγηση του Τάλως στην γραμμή Πειραιάς – Εύδηλος Ικαρίας – Καρλόβασι Σάμου – Μεστά Χίου – Μυτιλήνη – Λήμνος. Η εταιρεία έχει δηλώσει άλλα τέσσερα δρομολόγια για το συγκεκριμένα πλοίο που επίσης θα ταξιδεύει σε όλο το Αιγαίο.
Τέλος την Σάμο θα προσεγγίσει το Blue Carrier 1 όπως και τώρα.
Μία από τα ίδια
Οι δηλώσεις των ακτοπλοϊκών εταιρειών, αν δεν μεταβληθούν τους επόμενους μήνες, δείχνουν πως τίποτα δεν πρόκειται να αλλάξει στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις των δύο νησιών την επόμενη διετία. Καμία αναβάθμιση, καμία βελτίωση. Πρόκειται για μια αρνητική εξέλιξη καθώς χωρίς βελτίωση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων δεν θα υπάρξει αύξηση της τουριστικής κίνησης από τα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας προς τα νησιά. Οι έκτακτες καλοκαιρινές δρομολογήσεις για λίγες εβδομάδες καλές και χρήσιμες είναι, ωστόσο η συμβολή τους είναι πολύ μικρή στο συνολικό μεταφορικό έργο από και προς τα νησιά.