× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Ο δεκάλογος του ενημερωμένου καταναλωτή

Χρήσιμες συμβουλές για τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ από την Ένωση Εργαζόμενων Καταναλωτών

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 2/2/2023

Ο δεκάλογος του ενημερωμένου καταναλωτή

Δέκα χρήσιμες συμβουλές για τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ δίνει η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών της ΓΣΕΕ, στους συμπολίτες μας οι οποίοι όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση πλήττονται από την ακρίβεια και την αύξηση των τιμών η οποία παρά τις όποιες προσπάθειες έχουν γίνει συνεχίζουν να ανεβαίνουν ανεξέλεγκτα. Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της η Ένωση Καταναλωτών, οι πολίτες απροστάτευτοι, μόνοι και έρμαια των κερδοσκοπικών διαθέσεων των προμηθευτών και των μεγάλων εταιρειών.

Αναλυτικά η Ένωση Εργαζόμενων Καταναλωτών της ΓΣΕΕ αναφέρει: 

«Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών της ΓΣΕΕ, στο πλαίσιο των διαχρονικών ερευνών της για τα αίτια της ακρίβειας και της κερδοσκοπίας, διενεργεί έρευνες στις αλυσίδες των σούπερ μάρκετ, προκειμένου να εντοπίσει τα φαινόμενα αυτά, να ενημερώσει τους καταναλωτές και την Πολιτεία, στο πλαίσιο του δικού της ρόλου.

Το τελευταίο χρονικό διάστημα, όπου η ακρίβεια έχει γίνει ο υπ’αριθμόν 1 κίνδυνος για την ατομική ευημερία και την κοινωνική συνοχή και παρά τα μέτρα που η Πολιτεία θέσπισε («καλάθι του νοικοκυριού», market-fuel pass κλπ.), ο καταναλωτής παραμένει απροστάτευτος και μόνος, έρμαιο στις κερδοσκοπικές διαθέσεις ορισμένων προμηθευτών, χωρίς δυνατότητα να αντιμετωπίσει τη λαίλαπα.

Έχουμε τονίσει επανειλημμένα ότι η ακρίβεια μπορεί, σε ένα βαθμό, να αντιμετωπιστεί και με την αλλαγή των δικών μας συνηθειών ως καταναλωτών, την τροποποίηση των επιλογών μας και, ιδίως με την ενημέρωση που οφείλουμε να έχουμε διαρκώς αναφορικά με την απόκτηση καταναλωτικής συνείδησης κάθε φορά που επισκεπτόμαστε κάποιο κατάστημα. 

Η ΕΕΚΕ, συνεπής στο ρόλο της και μέσα από την εμπειρία των επιτόπιων (και διαδικτυακών) ερευνών της για τα αίτια της ακρίβειας και της κερδοσκοπίας, διατυπώνει τον παρακάτω δεκάλογο ενημέρωσης προς τους καταναλωτές, οι οποίοι, αλλάζοντας σε ένα βαθμό τις καταναλωτικές τους συνήθειες, μπορούν να δημιουργήσουν και οι ίδιοι ανάχωμα στην ακρίβεια αλλά και στις κακές πρακτικές.

1) Πριν από την επίσκεψή μας στο σούπερ μάρκετ, φτιάχνουμε συγκεκριμένη λίστα αγορών, με βάση τις ανάγκες μας, από την οποία δεν πρέπει να παρεκκλίνουμε

2) Αγοράζουμε τα απαραίτητα προϊόντα, χωρίς να επηρεαζόμαστε από τις διαφημιστικές πρακτικές των προμηθευτών

3) Ελέγχουμε αν για το προϊόν που θέλουμε να αγοράσουμε υπάρχει ίσως κάποια προσφορά του σούπερ μάρκετ, συνήθως περιορισμένης χρονικής διάρκειας

4) Αγοράζουμε το προϊόν στην προαποφασισμένη ποσότητα και ποιότητα

5) Ελέγχουμε την τιμή μονάδος του προϊόντος που θα πάρουμε, δηλαδή την τιμή γραμμαρίων (κιλού), ml (λίτρου) κλπ. Κι αυτό γιατί έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο πλασματικών προσφορών, όταν προϊόντα εκτός υποτιθέμενης προσφοράς έχουν μειωμένη τιμή λόγω χαμηλότερης τιμής μονάδας

6) Επιλέγουμε τα οικονομικότερα και ποιοτικότερα προϊόντα, κάνουμε δηλαδή σύγκριση προϊόντων

7) Προσπαθούμε να εξοικειωθούμε με τυχόν παραπλανητικές πρακτικές έτσι ώστε να τις αποφεύγουμε. Για παράδειγμα, κάνουμε έλεγχο σε όλο το ράφι των προϊόντων και όχι μόνο σε αυτά που είναι στην πρώτη σειρά

8) Αποφεύγουμε να ψωνίζουμε το ΣΑΒΒΑΤΟ γιατί οι αλυσίδες αυξάνουν τις τιμές

9) Ελέγχουμε πάντα τις αποδείξεις και αυτό γιατί έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο να αναγράφεται άλλη τιμή στο ράφι κι άλλη τιμή στο ταμείο

10) Ελέγχουμε την ορθή και ξεκάθαρη αναγραφή της ποσότητας καθαρού προϊόντος επί της συσκευασίας, έτσι ώστε να μην παραπλανώμαστε

Για την ΕΕΚΕ ο συνειδητοποιημένος καταναλωτής είναι ο ενημερωμένος καταναλωτής, προς το σκοπό αυτό θα συνεχίσουμε τις δράσεις μας».

Καλούνται οι καταναλωτές που αντιμετωπίζουν οποιοδήποτε καταναλωτικό πρόβλημα να επικοινωνούν με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας στα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας:

 

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΑΓΟΡΑ

Πόσο αυξήθηκαν τα καύσιμα μέσα σε δύο χρόνια;

Μεγάλες διαφορές καταγράφονται στις τιμές των καυσίμων στα πρατήρια της Λέσβου από το Μάρτιο του 2021 έως σήμερα. Η αύξηση στην αμόλυβδη αγγίζει τα 30 λεπτά ενώ στο πετρέλαιο κίνηση είναι σχεδόν 35 λεπτά
ΑΓΟΡΑ

Ούζο Βαρβαγιάννη: Με μεγάλη επιτυχία η συμμετοχή στη Food Expo 2023

Από τον Μάιο θα είναι διαθέσιμες στην αγορά οι ανανεωμένες ετικέτες των προϊόντων της εταιρείας
ΑΓΡΟΤΕΣ

Επιτέλους, ξεκίνησε η πληρωμή του de minimis!

Με αρκετές ημέρες καθυστέρηση από την αρχική ημερομηνία που είχε ανακοινωθεί
ΑΓΡΟΤΕΣ

Συνεχίζεται η αγωνία των ελαιοπαραγωγών της Λέσβου

Νέα υπόσχεση για πληρωμή της de minimis επιδότησης στους ελαιοπαραγωγούς της Λέσβου, την Τετάρτη 22 Μαρτίου. Νέα ανακοίνωση του βουλευτή της Ν.Δ. Χαράλαμπου Αθανασίου στο Facebook
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΟΡΑ

Δυναμική παρουσία Λήμνου και Λέσβου στην Food Expo 2023

Οι επιχειρήσεις των νησιών μας είχαν την δυνατότητα να παρουσιάσουν τα ξεχωριστά προϊόντα τους στους χιλιάδες επισκέπτες της έκθεσης
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Παραμένει στο «κόκκινο» η δηλωμένη ανεργία

17.136 οι δηλωμένοι άνεργοι του βορείου Αιγαίου το δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου του 2023
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Στα επίπεδα του 2019 η επιβατική κίνηση στην γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη

Ανοδική πορεία ακολουθούν τα διακινηθέντα οχήματα στην κύρια ακτοπλοϊκή γραμμή του βορείου Αιγαίου
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

«Από Απρίλη...καλοκαίρι στη Λέσβο», με έναρξη της τουριστικής περιόδου

Στις 20 Απριλίου ξεκινά η τουριστική περίοδος με δύο αεροπλάνα από Ολλανδία και Αγγλία την ίδια μέρα. Το διάστημα αυτό ξεκινά και το Μπαϊράμι των Τούρκων. Σχεδόν 19 θα είναι φέτος οι απευθείας πτήσεις στο νησί
ΜΑΡΙΑ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Προτάσεις των ξενοδόχων της Λέσβου για την τουριστική αναβάθμιση του νησιού

Κατατέθηκαν στην Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου με ιδιαίτερη έμφαση στη δημιουργία εταιρείας διαχείρισης προορισμού
ΑΓΟΡΑ

Το Φυλλάδιο Lidl έχει βγει

Στρώσε το τραπέζι της 25ης Μαρτίου! Απόλαυσε έναν πεντανόστιμο μπακαλιάρο και συνόδευσέ τον με ό,τι τραβάει η όρεξή σου!
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σμύρνη – Μυτιλήνη, δυο με τρεις φορές την εβδομάδα

Συμβολή στην τουριστική ανάπτυξη της Λέσβου η επαναδρομολόγηση του ταχύπλοου της ναυτιλιακής εταιρίας Izdeniz από τις 2 Ιουνίου
ΑΓΡΟΤΕΣ

Σε ανοιξιάτικο πλαίσιο οι τιμές του ελαιολάδου

Συνεχίζουν το «κατενάτσιο» έμποροι και τυποποιητές
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ