× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Κοστοβόρα η προσέγγιση στη Μυτιλήνη για το Smyrna di levante

Αντιδράσεις από την ΠΝΟ για την μειωμένη σύνθεση πληρώματος

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 6/10/2022

Κοστοβόρα η προσέγγιση στη Μυτιλήνη για το Smyrna di levante

Στις 13 Σεπτεμβρίου στην ιστοσελίδα stonisi.gr δημοσιεύεται ανάλυση για την δρομολόγηση του Smyrna di levante με τίτλο «Το στοίχημα της γραμμής Θεσσαλονίκη - Σμύρνη» και τον προφητικό υπότιτλο «Η ταχύτητα του Smyrna di levante πρόβλημα στο σχεδιασμό της γραμμής και βάζει υπό αμφισβήτηση τις προσεγγίσεις στη Μυτιλήνη».

Εκείνο το ρεπορτάζ, ουσιαστικά ήταν μια οικονομοτεχνική προσέγγιση της νέας γραμμής γι’ αυτό και έθετε το ερώτημα «Ένα ταξίδι διάρκειας 16 ωρών από την Σμύρνη στην Θεσσαλονίκη είναι θελκτικό (από άποψη χρόνου αλλά και ολικού κόστους) για τις μεταφορικές εταιρείες ή όχι;». Η απόφαση της Levante Ferries να βγει από το δρομολόγιο η προσέγγιση στην Μυτιλήνη απαντά το παραπάνω ερώτημα.

Το στοίχημα της βιωσιμότητας

Πρώτος στόχος της εταιρείας είναι να κερδίσει το στοίχημα της οικονομικής βιωσιμότητας της νέας γραμμής. Από τις 10 Οκτωβρίου και μετά το λογιστήριο της Levante Ferries θα αρχίσει να συγκεντρώσει πραγματικά οικονομικά στοιχεία κι όχι εκτιμήσεις.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν τα έσοδα από τα φορτηγά είναι ικανοποιητικά, τότε το πλοίο θα μείνει στην γραμμή και σταδιακά θα αρχίσει να καταγράφει κέρδη. Σταδιακά θα αυξηθεί και επιβατική κίνηση. Η βιωσιμότητα της γραμμής είναι μεγάλο στοίχημα για την εταιρεία καθώς έχει δαπανήσει 16 εκατ. ευρώ και πολύ χρόνο για να ολοκληρώσει την μετασκευή του πλοίου.

Το κλειδί για την βιωσιμότητα της γραμμής είναι ο χρόνος και το κόστος μεταφοράς των οχημάτων από την Σμύρνη στην Θεσσαλονίκη να είναι μικρότερος από το χρόνο και το κόστος οδικής μετακίνησης των οχημάτων από την μια πόλη στην άλλη. 

Η χαμηλή υπηρεσιακή ταχύτητα του πλοίου, 18 μίλια ανά ώρα, εξοικονομεί καύσιμα αλλά οδηγεί σε μεγάλο χρόνο ταξιδιού, 14 ώρες σύμφωνα με το αναρτημένο πρόγραμμα δρομολογίων.

Αντιδράσεις για την σύνθεση του πληρώματος

Μια μικρή πτυχή του ζητήματος της βιωσιμότητας είναι ο αριθμός των μελών του πληρώματος. Το πλοίο, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΠΝΟ, θα ξεκινήσει τα δρομολόγια του με 36 άτομα πλήρωμα. Καθώς η εταιρεία αξιοποιεί διατάξεις που αφορούν τα διεθνή ακτοπλοϊκά δρομολόγια. Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν πως αν το πλοίο προσέγγισε το λιμάνι της Μυτιλήνης θα έπρεπε να έχει τουλάχιστον 74 άτομα πλήρωμα καθώς το ταξίδι από διεθνές γίνονταν μεικτό. Η ΠΝΟ στην ανακοίνωση της τονίζει: «το συγκεκριμένο πλοίο σύμφωνα με το πρωτόκολλο μεταφοράς του δεν θα μπορέσει να λειτουργήσει με 36 άτομα πλήρωμα, λαμβάνοντας υπόψη εκτός από τους ελέγχους των σωστικών μέσων και τις αντίστοιχες απαιτήσεις της Διεθνούς Σύμβασης Εργασίας MLC 2006».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι αμοιβές του πληρώματος, σε ένα πλοίο της ακτοπλοΐας κυμαίνονται από 11 - 15% του συνολικού κόστους, ενώ η δαπάνη για καύσιμα από 50 - 60% του συνολικού κόστους.

Τα παραπάνω στοιχεία, δείχνουν, πως οι προσεγγίσεις του Smyrna di levante στην Μυτιλήνη, ανέτρεπαν τους οικονομικούς σχεδιασμούς και αυτός είναι ο λόγος που ακυρώθηκαν.

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΕΛΛΑΔΑ

«Κούρεμα» προστίμων έως 50% υπόσχεται η εφορία

Με δέλεαρ τα μειωμένα πρόστιμα το κράτος προσπαθεί να αποφύγει τις προσφυγές στα δικαστήρια από τους φορολογουμένους
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής απέκτησε ο Δήμος Μυτιλήνης

Πέρασε από το Δημοτικό Συμβούλιο στην συνεδρίαση της Τετάρτης 22 Απριλίου
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Ισχνή αύξηση τζίρου στο λιανεμπόριο του Βορείου Αιγαίου

Μόλις 12,4 εκατ. ευρώ μπήκαν στα ταμεία των επιχειρήσεων του κλάδου που τηρούν διπλογραφικά βιβλία
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Νέα Αριστερά: Μπάχαλο στις πληρωμές των αγροτικών επιδοτήσεων

Δυσοίωνες εκτιμήσεις για την πληρωμή των αγροτικών επιδοτήσεων πριν το Πάσχα
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Υποχρηματοδότηση των σχεδίων βελτίωσης του Βορείου Αιγαίου βλέπει η Νέα Αριστερά

Κριτική στην κυβέρνηση για την κατανομή των πόρων του προγράμματος
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Παρόν με 331 τουρίστες το πρώτο κρουαζιερόπλοιο στη Μυτιλήνη

Επί της υποδοχής ο πρόεδρος της Ενωσης Τουριστικών Πρακτόρων και ο αντιδήμαρχος τουρισμού Μυτιλήνης
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ερώτηση βουλευτών Νέας Αριστεράς για το μεταφορικό ισοδύναμο

«Απαξιώνεται το μέτρο με τη μη έγκαιρη καταβολή»
ΕΡΓΑΣΙΑ

Θετικό το ισοζύγιο προσλήψεων ‑ απολύσεων στο Βόρειο Αιγαίο

Τα στοιχεία της Εργάνη για το πρώτο τρίμηνο του 2024 δείχνουν την δημιουργία 388 θέσεων εργασίας
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Έρχονται οι πενταετίες συμβάσεις στις άγονες γραμμές

Πρώτη εμφάνιση του λιμανιού της Πέτρας στις γραμμές αποκλειστικής εξυπηρέτησης που προτείνει το υπουργείο Ναυτιλίας
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Αγροτικό Τμήμα θα δημιουργηθεί στο Επιμελητήριο Λέσβου

Ξεκίνησε η διαδικασία σύστασης των τμημάτων σε πολλά Επιμελητήρια της χώρας
ΕΛΛΑΔΑ

Σημαντικές αλλαγές στις φορολογικές δηλώσεις των αγροτών

Δείτε εδώ τι προβλέπει η εγκύκλιο που εξέδωσε η ΑΑΔΕ
ΕΛΛΑΔΑ

Βόρειο Αιγαίο: Αύξηση 38,8% των πιστώσεων για τα σχέδια βελτίωσης

Στα 304,9 εκατ. ευρώ οι συνολικές πιστώσεις του προγράμματος για όλη την χώρα, 13,8 εκατ. ευρώ διατίθενται για το Βόρειο Αιγαίο
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ