× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Χάνει επιβάτες η γραμμή Πειραιάς ‑ Χίος ‑ Μυτιλήνη

Απογοητευτικά τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου του 2022 για την κύρια ακτοπλοϊκή γραμμή του βορείου Αιγαίου.

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 17/9/2022

Χάνει επιβάτες η γραμμή Πειραιάς ‑ Χίος ‑ Μυτιλήνη

Απογοητευτικά είναι τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Ελληνική Στατιστική Αρχή για την ακτοπλοϊκή γραμμή Περαιάς - Χίος - Μυτιλήνη. Στην κύρια ακτοπλοϊκή γραμμή του βορείου Αιγαίου διακινήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2022 46.556  επιβάτες, την ίδια περίοδο του 2021 είχαν διακινηθεί 20.328 επιβάτες, το 2020 85.750 επιβάτες και το 2019 59.932 επιβάτες. Το πρώτο τρίμηνο του 2022 τα κάθε τύπου οχήματα που μεταφέρθηκαν με τα πλοία της ακτοπλοϊας ήταν 18.782, 13.798 το 2021, 25.124 το 2020 και 15.243 το 2019.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

 

Με βάση τα παραπάνω στοιχεία η επιβατική κίνηση για το πρώτο τρίμηνο του 2022 ανάκαμψε μόνο σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021, δηλαδή την περίοδο που υπήρχαν αυστηροί περιορισμοί στις μετακινήσεις των επιβατών. Πάντα για το πρώτο τρίμηνο του 2022, παρατηρούμε, πως τα διακινηθέντα οχήματα ήταν αισθητά περισσότερα, σε σχέση με τα οχήματα που μεταφέρθηκαν το 2019 και το 2021. Ωστόσο παραμένουν πολύ κάτω από τα επίπεδα του 2020.

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πρώτο τρίμηνο κάθε έτους είναι το δυσκολότερο για τον κλάδο της ακτοπλοϊας. Ο αριθμός των επιβατών είναι πολύ μικρός και το κύριο έσοδο των ακτοπλοϊκών εταιρειών είναι η μεταφορά φορτηγών που καλύπτουν τις ανάγκες τροφοδοσίας των νησιών. Παραδοσιακά η ακτοπλοϊκή γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη θεωρούνταν μια από τις σημαντικότερες ακτοπλοϊκές γραμμές σε όλο το Αιγαίο διότι έδινε σημαντικά έσοδα στα πλοία καθ’ όλη την διάρκεια του χρόνου. Από το Πάσχα και μέχρι τα μέσα του Οκτωβρίου τα έσοδα υπήρχαν σημαντικότατα έσοδα από την μεταφορά επιβατών και Ι.Χ. (βλέπε τρίτο τρίμηνο του έτους), τους χειμερινούς μήνες τα έσοδα ήταν μεγαλύτερα από την μεταφορά φορτηγών.

 

Ο μεγάλος αριθμός οχημάτων στην γραμμή οδήγησε τις ακτοπλοϊκές εταιρείες να δρομολογήσουν μεγάλα πλοία όπως είναι το «Νήσος Σάμος» και το «Ρόδος» της «Hellenic Seaways». Για την ίδια αιτία στην γραμμή μπήκαν τα οχηματαγωγά πλοία όπως είναι το «Πελαγίτης».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

 

Ωστόσο η επιβατική κίνηση, κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, από το 2019 και μετά (με εξαίρεση το 2020 λόγω προσφυγικού) διαμορφώνεται σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα. Γεγονός που δημιουργεί προβληματισμούς για την βιωσιμότητα των πλοίων που είναι δρομολογημένα στην γραμμή. Πτωτικές τάσεις εμφανίζει και η μεταφορά των οχημάτων.

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι αλλαγές που ετοιμάζονται

 

Τον περασμένο Απρίλιο σε ημερίδα που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) τέθηκαν ανοιχτά ζητήματα όπως η συγχώνευση δρομολογίων και η περικοπή δρομολογίων, για τους χειμερινούς μήνες, προκειμένου να μειωθούν τα λειτουργικά κόστη των ακτοπλοϊκών εταιρειών και ιδιαίτερα το κόστος των καυσίμων.

 

Για να αποφευχθούν ενέργειες, όπως και αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων, η νέα διοίκηση του (ΣΕΕΝ) είχε ζητήσει να δοθούν επιδοτήσεις στις ακτοπλοϊκές εταιρείες. Οι επιδοτήσεις δεν δόθηκαν και έτσι μέσα στο 2022 έγιναν δύο αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων. Οι σχεδιασμοί για τις αλλαγές στα δρομολόγια (καταργήσεις και συγχωνεύσεις) αναβλήθηκαν για την χειμερινή περίοδο. Οι σχεδιασμοί αυτοί θα ενεργοποιηθούν αν δεν υποχωρήσουν οι τιμές των καυσίμων σε επίπεδα που θα κάνουν βιώσιμη την λειτουργία των πλοίων.

 

Να θυμίσουμε πως ήδη οι ακτοπλοϊκές εταιρείες εφαρμόζουν μείωση της ταχύτητας των πλοίων αλλά και μείωση των μελών των πληρωμάτων των πλοίων αξιοποιώντας την υφιστάμενη κάθε φορά νομοθεσία.

 

 

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Ξεκίνημα μετ’ εμποδίων για τις φορολογικές δηλώσεις

Σωρεία προβλημάτων διαπιστώνουν οι λογιστές
ΕΡΓΑΣΙΑ

12 θέσεις στο Δήμο Μυτιλήνης

Μέχρι την Πέμπτη 23 Μαΐου η υποβολή των αιτήσεων
ΑΤΖΕΝΤΑ

Εκδήλωση στην Καλλονή για τον τουρισμό και την επιχειρηματικότητα

Υπό την αιγίδα του Δήμου Δυτικής Λέσβου
ΑΓΡΟΤΕΣ

Συνάντηση Αντωνέλλη με τους εργολάβους της Δακοκτονίας

Εν όψει της έναρξης του Προγράμματος καταπολέμησης του Δάκου της Ελιάς για το 2024
ΕΡΓΑΣΙΑ

Αγγελία εργασίας σε γραφείο ενοικιάσεων αυτοκινήτων

Ζητείται υπάλληλος στη Μυτιλήνη
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Κατά 5.000 αυξήθηκαν οι επιβάτες στο αεροδρόμιο Μυτιλήνης

Οριακή ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης τον Απρίλη παρά την σημαντική αύξηση των πτήσεων
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Αρχισε η διαβούλευση για τον νέο κανονισμό του ΕΛΓΑ

Η εφαρμογή του θα ξεκινήσει το 2025 δήλωσε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Λευτέρης Αυγενάκης
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

1.115 ήταν οι αφίξεις με τσάρτερ τον Απρίλη

Χωρίς εκπλήξεις το ξεκίνημα της τουριστικής περιόδου του 2024 για τη Λέσβο
ΚΟΣΜΟΣ

Αντέχουν οι Ισπανικές εξαγωγές ελαιολάδου

Μέτρια αναμένεται η παραγωγή ελαιολάδου της Ισπανίας την ελαιοκομική περίοδο 2024 - 2025
ΑΓΡΟΤΕΣ

Αύξησε τις εξαγωγές τυριών η Ευρωπαϊκή Ένωση το 2023

Μικρή αύξηση της παραγωγής αναμένεται για το 2024, σύμφωνα με τις εαρινές εκτιμήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπή για την αγροτική οικονομία της Ε.Ε.
ΑΓΡΟΤΕΣ

20.000 ευρώ για υποστήριξη της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας

Τεχνική σύμβουλο με απευθείας ανάθεση προσέλαβε η Περιφέρεια