× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Εκπαιδευτική Ρομποτική και Επαυξημένη Πραγματικότητα

Η Σχολή Πληροφορικής Πλάτωνος οργανώνει τμήματα εφαρμογών Ρομποτικής και της Επαυξημένης Πραγματικότητας, για παιδιά Δημοτικού

Δημοσίευση 16/8/2022

Εκπαιδευτική Ρομποτική και Επαυξημένη Πραγματικότητα

Η Σχολή Πληροφορικής Πλάτωνος οργανώνει τμήματα εφαρμογών Ρομποτικής και της Επαυξημένης Πραγματικότητας, για παιδιά Δημοτικού.

Στόχος :

Να γνωρίσουν τον κόσμο της πληροφορικής και του προγραμματισμού, να υλοποιήσουν τη φαντασία τους και να καλλιεργήσουν ένα πιο ευφάνταστο τρόπο σκέψης, εργαζόμενοι υπό ομαδικό πνεύμα.

Να σκέπτονται ορθά και να τοποθετούν σε σειρά εντολές, ολοκληρώνοντας έτσι ένα πρόγραμμα. Να εφαρμόσουν τις ιδέες τους, συνδυάζοντας τες με την εκπαιδευτική διαδικασία, υπό τις εκάστοτε θεματικές ενότητες του αναλυτικού προγράμματος σπουδών. (Γλωσσικές και Μαθηματικές Δραστηριότητες, Γεωγραφία, Μελέτη Περιβάλλοντος και Ζωολογία, Ιστορία, Θεατρολογία κ.α.)

Να χρησιμοποιούν εφαρμογές της Επαυξημένης Πραγματικότητας, κατά την οποία, απτά και μη αντικείμενα ψηφιοποιούνται και ζωντανεύουν σε πραγματικό χρόνο, με την βοήθεια τεχνολογικού εξοπλισμού!.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα θα υλοποιηθεί με κλιμακούμενη δυσκολία ανάλογα με την ηλικία

Σχολή πληροφορικής Πλάτωνος, Χρυσομαλλούσης 4, Μυτιλήνη 81100, 2251046222, www.platonos.gr

Ερωτήματα και απαντήσεις

1. Τι είναι η Ρομποτική;

- Η μελέτη των μηχανών και των μερών από όπου αποτελούνται. Επικεντρώνεται στον σχεδιασμό, την κατασκευή, τη λειτουργία και τη χρήση ρομπότ αξιοποιώντας εξειδικευμένα περιβάλλοντα προγραμματισμού, μέσω των υπολογιστών.

2. Πως συνδέεται με την εκπαίδευση; Γιατί είναι χρήσιμη;

- Η ρομποτική συγκαταλέγεται στις νέες τεχνολογίες και αποτελεί καινοτομία στον κλάδο της εκπαίδευσης, καθώς αναβαθμίζει ποιοτικά τη διδακτική διαδικασία με τις πρακτικές της και κάνει τη μάθηση πιο βιωματική για τους μαθητές, βοηθώντας τους έτσι να αποκτήσουν γνώσεις με την άμεση συμμετοχή τους.

3. Παραδείγματα της σύνδεσης της ρομποτικής με τα σχολικά μαθήματα και την καθημερινή ζωή;

- Η ρομποτική μπορεί να συνδεθεί άμεσα με τα μαθηματικά για τις μετρήσεις απόστασης, μήκους, ύψους κ.α., με την μελέτη περιβάλλοντος διδάσκοντας την αξία της ανακύκλωσης, την κυκλοφοριακή αγωγή, τις φυσικές επιστήμες κ.α.

 4. Τι θα επιτύχει με τη ρομποτική ο μαθητής; Τι θα του διδάξει;

- Με την ρομποτική, θα μάθει να ακολουθεί μια συλλογιστική πορεία, να θέτει τις σκέψεις του σε σειρά με τη χρήση εντολών στα περιβάλλοντα προγραμματισμού, καθώς και να εργάζεται αυτόνομα/ατομικά αλλά και συνεργατικά, δομώντας έτσι τον λόγο του χάρη στην επικοινωνία. Πέρα από τη γνωστική ανάπτυξη, θα γνωρίσει τα μέρη του υπολογιστή και πώς να τον χρησιμοποιεί, θα μάθει πώς να σχεδιάζει και να προγραμματίζει ένα ρομπότ, ενώ παράλληλα θα πειραματιστεί με την κατασκευή πολλαπλών μοντέλων που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της εκπαιδευτικής διαδικασίας αλλά και της καθημερινότητας. Κατά αυτό τον τρόπο, θα μάθει να σκέφτεται περίπλοκα και να βρίσκει άμεσες λύσεις, ενώ ταυτόχρονα θα βελτιώσει τις κατασκευαστικές του δεξιότητες.

 5. Είναι εύκολη στην διαχείριση;

- Είναι εύκολη και απαραίτητα χαρακτηριστικά είναι το ενδιαφέρον και η θέληση του μαθητή ώστε να πειραματιστεί και να αποκτήσει γνώσεις και δεξιότητες.

 6. Υπάρχει διαβαθμισμένη δυσκολία;

- Σαφώς, ο βαθμός δυσκολίας διαμορφώνεται ανάλογα με την ηλικία και τις δυνατότητες του μαθητή, έτσι ώστε να κατακτήσει τη γνώση σταδιακά.

 7. Σε ποιες ηλικίες απευθύνεται; *

- Ξεκινώντας από την ηλικία των 4,5 έως 12. Παρόλα αυτά η ρομποτική (και η επαυξημένη πραγματικότητα) αξιοποιείται ακόμα και από έφηβους, καθώς και ενήλικες.

 8. Είναι κατάλληλη για το προνήπιο/νηπιαγωγείο/δημοτικό; *

- Φυσικά, καθώς κάθε τάξη εξασκείται σε διαφορετικά θέματα, ανάλογα το γνωστικό επίπεδο των μαθητών.

 9. Τι είναι η Επαυξημένη Πραγματικότητα;

- Αποτελεί τη ψηφιοποίηση του παρόντος περιβάλλοντος και των απτών αντικειμένων σε πραγματικό χρόνο, με τη χρήση τεχνολογικού εξοπλισμού.

 10. Πως ψηφιοποιούνται τα απτά αντικείμενα με την Επαυξημένη Πραγματικότητα;

- Τα αντικείμενα ψηφιοποιούνται μέσω κινητών συσκευών, tablet και υπολογιστή, μέσω ειδικών εφαρμογών (applications).

 11. Πως ο μαθητής θα ωφεληθεί από αυτό;

- Η Επαυξημένη Πραγματικότητα μπορεί να αξιοποιηθεί με διάφορους τρόπους έχοντας στόχο την μόρφωση/πληροφόρηση του ατόμου και την εξυπηρέτηση καθημερινών του αναγκών. Σκοπός της είναι να βοηθήσει τον χρήστη να κατανοήσει τον κόσμο γύρω του, να αποκτήσει γνώσεις και να διευρύνει τους νοητικούς του ορίζοντες.  

 12. Πως μπορεί να την χρησιμοποιήσει;

- Ορισμένα παραδείγματα χρήσης της είναι στα μουσεία (δημιουργία ψηφιακού ολογράμματος του εικονιζόμενου αντικειμένου και εξιστόρηση), στην παροχή πληροφοριών για τα μνημεία και τις χρήσιμες τοποθεσίες μιας πόλης, στην εκπαίδευση και τις σχολικές δραστηριότητες, σε καθημερινά ζητήματα (αγορές, πληρωμές κλπ.) με σκοπό την διευκόλυνση του ατόμου, κ.α.

 13. Με ποιο τρόπο ο μαθητής αποκτά γνώσεις μέσω αυτής;

- Το χαρακτηριστικό της Επαυξημένης Πραγματικότητας είναι η ζωντάνια που προσδίδει στα αντικείμενα σε πραγματικό χρόνο, με αποτέλεσμα ο εκπαιδευόμενος να μαθαίνει με πιο άμεσο και δημιουργικό τρόπο. Με την εμπλοκή του στην εκπαιδευτική διαδικασία θα αποκτήσει εμπειρίες που θα συνοδεύουν τις γνώσεις που θα έχει αποκτήσει.

 14. Θα πρέπει ο μαθητής να φέρει εξοπλισμό από το σπίτι; *

- Όχι, δεν είναι απαραίτητο, ο εξοπλισμός διατίθεται στα εκπαιδευτήρια μας.

 15. Πόσο διαρκούν τα μαθήματα; *

- Τα μαθήματα διαρκούν μια ώρα και εκτείνονται ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

 16. Πόσο χρόνο θα χρειαστεί ο μαθητής για να λάβει τις βασικές γνώσεις; *

- Εξαρτάται από τις δυνατότητες του μαθητή. Παρόλα αυτά η εκπαίδευση εξατομικεύεται ανάλογα με τις ανάγκες του, βοηθώντας τον έτσι να κατακτήσει σύντομα τις απαραίτητες γνώσεις.

 17. Με ποιο τρόπο πραγματοποιούνται τα μαθήματα; *

- Τα μαθήματα πραγματοποιούνται δια ζώσης, αξιοποιώντας την αίθουσα πληροφορικής που έχει διαμορφωθεί ειδικά για τους μικρούς μαθητές.

 18. Ο μαθητής θα εργάζεται ατομικά ή συνεργατικά; *

- Ο μαθητής δύναται να εργαστεί ατομικά αλλά και ομαδικά, ανάλογα με τις απαιτήσεις τις εκάστοτε δραστηριότητας, για τη μόρφωση του.

 19. Πως διαμορφώνονται τα μαθήματα; Εμπεριέχουν θεματικές ενότητες; *

- Η διδασκαλία ξεκινάει με τα εισαγωγικά κεφάλαια, που μαθαίνουν στο μαθητή τις βασικές γνώσεις διαχείρισης των εφαρμογών και των περιβαλλόντων προγραμματισμού που θα αξιοποιηθούν. Μόλις ο μαθητής κατακτήσει τις απαραίτητες γνώσεις εφαρμόζοντας τες παράλληλα στην πράξη για εξάσκηση, τότε θα προχωρήσει στην υλοποίηση πιο συγκεκριμένων και εξειδικευμένων έργων, σύμφωνα με τις θεματικές ενότητες.

 20. Υπάρχει θεωρία ή ο μαθητής αφοσιώνεται μόνο στην πράξη; *

- Η θεωρία και η πράξη αξιοποιούνται/εφαρμόζονται παράλληλα, κάνοντας τη μάθηση βιωματική (Learning by doing).

 * Οι ερωταπαντήσεις αφορούν τόσο την Επαυξημένη Πραγματικότητα όσο και την Ρομποτική αντίστοιχα.

 Σχολή Πληροφορικής – Εκπαιδευτήρια Πλάτωνος – Χρυσομαλλούσης 4, 2251046222, [email protected]

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Ξεκίνησαν οι φθινοπωρινές «γιορτές παλιάς πόλης» από «το κιρκινέτσι»

Πολύς κόσμος στην πρώτη εκδήλωση - παρουσίαση των «γεωλογικών μνημείων στην πόλη της Μυτιλήνης και της γεωλογικής ιστορίας της γειτονιάς» με ομιλητή το Νίκο Ζούρο
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Ποδηλατοπορεία στην Μυτιλήνη από το Cycling Club Lesvos

Πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας 2023, την Τετάρτη 20 Σεπτεμβρίου, στις 6.00 το απόγευμα στην Πλατεία Σαπφούς
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Αντάμωσε ξανά ο Σύλλογος Πελοποννησίων «ο Μωριάς»

Για την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς
ΓΕΥΣΗ

Γλυκές συνταγές με την υπογραφή του Στράτου Ιωσηφέλλη!

Μικροί και μεγάλοι μπορούν να φτιάξουν κρέπες, μαρμελάδα μήλου, σοκολατένια pancakes και σουφλέ
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Αθλητική Πολιτιστική Ακαδημία «Οδυσσέας Ελύτης»

Η ακαδημία με τους περισσότερους τίτλους στα πρωταθλήματα υποδομών τα τελευταία χρόνια και ποδοσφαιριστές που αγωνίζονται σε υψηλό επίπεδο, στο πρωτάθλημα της Super League ακόμη και στο εξωτερικό
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Πολιτιστικός Αθλητικός Σύλλογος Λέσβου (ΠΑΣ Λέσβου)

Νέα σεζόν με τμήματα υποδομής για αγόρια και κορίτσια που αγαπούν το ποδόσφαιρο και θέλουν μέσα από το ταξίδι της εκμάθησης του αθλήματος να αποκτήσουν σημαντικές δεξιότητες για τη ζωή και την προσωπική τους εξέλιξη
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Μαθήματα χορού στους «ΧορΟδοιπόρους»

Ξεκίνησαν οι εγγραφές
ΑΤΖΕΝΤΑ

Έρχεται το 3ο Auto Moto Show στη Μυτιλήνη

Διοργανωτές είναι η Λέσχη Αυτοκινήτου Μυτιλήνης και η Παλλεσβιακή Λέσχη Μοτοσικλέτας
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

3ο Rock & Trail Lesvos

Τριήμερος αγώνας ορεινού τρεξίματος στη Λέσβο
ΓΕΥΣΗ

Γευστικές δοκιμές με μέλι και απολιθώματα!

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η εκδήλωση λεσβιακής γευσιγνωσίας στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου.
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Μαθήματα χορού από το Σύλλογο Πελοποννησίων Λέσβου

Θα λειτουργήσουν παιδικό τμήμα και τμήμα ενηλίκων
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Μαθήματα χορού στο Χριστιανικό Κέντρο Νεότητας Μυτιλήνης

Στις 30 Σεπτεμβρίου ξεκινούν τα μαθήματα