× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

«Ναυμαχία» για την γραμμή Σμύρνη ‑ Μυτιλήνη ‑ Θεσσαλονίκη

Επιχειρηματική αντιπαράθεση πίσω από τα δημοσιεύματα για μη δρομολόγηση του Smyrna di Levante

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 12/7/2022

«Ναυμαχία» για την γραμμή Σμύρνη ‑ Μυτιλήνη ‑ Θεσσαλονίκη

Εντοπίσαμε τέσσερα δημοσιεύματα, τις τελευταίες τρεις εβδομάδες, που αναφέρονται στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σμύρνη - Μυτιλήνη - Θεσσαλονίκη. Πίσω από το δημοσιογραφικό ενδιαφέρον βρίσκεται το επιχειρηματικό ενδιαφέρον των ακτοπλοϊκών εταιρειών που θέλουν να δρομολογήσουν πλοία στην γραμμή για να αποκομίσουν κέρδη από την μεταφορά φορτηγών, Ι.Χ. οχημάτων αλλά και επιβατών. Βέβαια υπάρχουν και επιχειρηματικά συμφέροντα που δεν βλέπουν θετικά την δρομολόγηση πλοίου στην γραμμή καθώς προτιμούν η μεταφορά των φορτηγών να γίνεται από τον Τσεσμέ στην Χίο κι από εκεί στο λιμάνι του Πειραιά.

 Δύο από τα δημοσιεύματα υποστηρίζουν πως το Smyrna di Levante δεν θα μπει στην γραμμή ποτέ, ένα αναφέρει πως παρά τα εμπόδια που υπάρχουν το πλοίο θα ξεκινήσει σύντομα τα δρομολόγια του. Το τέταρτο αναφέρει τις ανακοινώσεις που έκανε ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης για δρομολόγηση του πλοίου. Μάλιστα ανέφερε πως το πλοίο θα προσεγγίζει και το λιμάνι της Μυτιλήνης.
 
Η συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή γραμμή έχει μεγάλο οικονομικό ενδιαφέρον καθώς μπορεί να μειώσει το χρόνο και το κόστος μετάβασης από την Σμύρνη στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας δραστικά. Η γραμμή Σμύρνη - Μυτιλήνη - Θεσσαλονίκη συνδέει τους δρόμους μεταφοράς εμπορευμάτων και επιβατών από την Ασία με τα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών γι’ αυτό έχει μεγάλο οικονομικό ενδιαφέρον.
 
Η προϊστορία της γραμμής
 
Το ενδιαφέρον για την δρομολόγηση πλοίου σε αυτή την γραμμή υπάρχει από το 2010. Το 2016 η Hellenic Seaways έφτασε πολύ κοντά να δρομολόγηση στην γραμμή το «Νήσος Σάμος». Για την γραμμή αυτή είχαν γίνει συζητήσεις σε υψηλό επίπεδο μεταξύ των τότε κυβερνήσεων Ελλάδα και Τουρκίας. Ωστόσο εκείνο που έγινε γνωστό εκείνη την περίοδο ήταν πως το πλοίο δεν μπήκε στην γραμμή γιατί ήταν πολύ υψηλό το κόστος ελλιμενισμού στο λιμάνι της Σμύρνης.

 Με την μεταφορά φορτηγών από τα μικρασιατικά παράλια προς την Μυτιλήνη κι από εκεί στον Πειραιά έχει ασχοληθεί στο παρελθόν η ΝΕΛ με το πλοίο Κωνσταντίνος Γ που προσέγγιζε το λιμάνι του Δικελί. Γι’ αυτό και είναι ανυπόστατα τα επιχειρήματα που θέλουν το λιμάνι της Μυτιλήνης να μην μπορεί να γίνει πύλη εισόδου για φορτηγά οχήματα. Επιπρόσθετα εδώ και πολλά χρόνια το λιμάνι της Μυτιλήνης λειτουργεί ως πύλη εισόδου για οχήματα, επιβάτες και εμπορεύματα (ακόμη και τρόφιμα) που φθάνουν στην Λέσβο από την Τουρκία με τα πλοία της γραμμή Μυτιλήνη - Αιβαλί.

Σήμερα φορτηγά μεταφέρονται από το λιμάνι του Τσεσμέ προς την Χίο με τα πλοία που συνδέουν τα δύο λιμάνια. Στην συνέχεια τα φορτηγά επιβιβάζονται στα πλοία της γραμμής και φθάνουν στον Πειραιά.

Τρία χρόνια μετασκευής

 Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν πως η μετασκευή του Smyrna di Levante αναμένεται να ολοκληρωθεί πολύ σύντομα και συγκεκριμένα εντός του Αυγούστου. Το πλοίο βρίσκεται υπό μετασκευή εδώ και τρία χρόνια και σε αυτό έχουν επενδυθεί αρκετά εκατομμύρια ευρώ προκειμένου να λάβει την σημερινή του μορφή. Η Levante Ferries έχει κάθε λόγο να προχωρήσει στην δρομολόγηση του πλοίου. Ώστε η επένδυση που έκανε να αποσβεστεί και να αποδώσει κέρδη. Οποιαδήποτε άλλη επιλογή αυτή την περίοδο θα ήταν καταστροφική για την εταιρεία και το επενδυτικό της σχέδιο.

Παράγοντες του ναυτιλιακού κλάδου αναφέρουν πως η  Levante Ferries ζητούσε με επιμονή να της δοθεί μια μορφή επιδότησης προκειμένου να διασφαλιστεί η κερδοφορία της γραμμής. Φαίνεται πως το αίτημα αυτό θα ικανοποιηθεί από το υπουργείο Ναυτιλίας στο πλαίσιο της χρηματοδότησης της άγονης γραμμής Μυτιλήνη - Θεσσαλονίκη. Μάλιστα, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε από την Θεσσαλονίκη, ο υπουργός Ναυτιλίας, η γραμμή να επιδοτείται καθ’ όλη την διάρκεια του χρόνου.

Η ματαίωση της δρομολόγησης του Smyrna di Levante μπορεί να γίνει μόνο από αντίπαλα επιχειρηματικά συμφέροντα. Είτε αυτά προέρχονται από την Τουρκία είτε από την Ελλάδα. Κανένας άλλος ουσιαστικός λόγος για την ματαίωση της συγκεκριμένης ακτοπλοϊκής σύνδεσης δεν υπάρχει.

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Ξεκίνημα μετ’ εμποδίων για τις φορολογικές δηλώσεις

Σωρεία προβλημάτων διαπιστώνουν οι λογιστές
ΕΡΓΑΣΙΑ

12 θέσεις στο Δήμο Μυτιλήνης

Μέχρι την Πέμπτη 23 Μαΐου η υποβολή των αιτήσεων
ΑΤΖΕΝΤΑ

Εκδήλωση στην Καλλονή για τον τουρισμό και την επιχειρηματικότητα

Υπό την αιγίδα του Δήμου Δυτικής Λέσβου
ΑΓΡΟΤΕΣ

Συνάντηση Αντωνέλλη με τους εργολάβους της Δακοκτονίας

Εν όψει της έναρξης του Προγράμματος καταπολέμησης του Δάκου της Ελιάς για το 2024
ΕΡΓΑΣΙΑ

Αγγελία εργασίας σε γραφείο ενοικιάσεων αυτοκινήτων

Ζητείται υπάλληλος στη Μυτιλήνη
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Κατά 5.000 αυξήθηκαν οι επιβάτες στο αεροδρόμιο Μυτιλήνης

Οριακή ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης τον Απρίλη παρά την σημαντική αύξηση των πτήσεων
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Αρχισε η διαβούλευση για τον νέο κανονισμό του ΕΛΓΑ

Η εφαρμογή του θα ξεκινήσει το 2025 δήλωσε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Λευτέρης Αυγενάκης
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

1.115 ήταν οι αφίξεις με τσάρτερ τον Απρίλη

Χωρίς εκπλήξεις το ξεκίνημα της τουριστικής περιόδου του 2024 για τη Λέσβο
ΚΟΣΜΟΣ

Αντέχουν οι Ισπανικές εξαγωγές ελαιολάδου

Μέτρια αναμένεται η παραγωγή ελαιολάδου της Ισπανίας την ελαιοκομική περίοδο 2024 - 2025
ΑΓΡΟΤΕΣ

Αύξησε τις εξαγωγές τυριών η Ευρωπαϊκή Ένωση το 2023

Μικρή αύξηση της παραγωγής αναμένεται για το 2024, σύμφωνα με τις εαρινές εκτιμήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπή για την αγροτική οικονομία της Ε.Ε.
ΑΓΡΟΤΕΣ

20.000 ευρώ για υποστήριξη της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας

Τεχνική σύμβουλο με απευθείας ανάθεση προσέλαβε η Περιφέρεια