Αιτήματα που δεν τέθηκαν στον κ. Καραμανλή
Παρέμβαση του Δημοτικού Συμβούλου Δυτικής Λέσβου και τ. γενικού γραμματέα Βιομηχανίας Στρατή Ζαφείρη για τα μεγάλα έργα που έχει ανάγκη η Λέσβος
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 24/6/2022
Με ανακοίνωση του ο δημοτικός σύμβουλος Δυτικής Λέσβου και τ. γενικού γραμματέα Βιομηχανίας Στρατή Ζαφείρη αναφέρεται σε κρίσιμα μεγάλα έργα που έχει ανάγκη η Λέσβος και τα οποία δεν τέθηκαν ως αιτήματα στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή κατά την σημερινή του επίσκεψη στη Λέσβο.
Αναλυτικά η παρέμβαση του κ. Ζαφείρη έχει ως εξής:
«Τα μεγάλα δημόσια έργα δεν έχουν ένα αποκλειστικό πολιτικό πατέρα.. Άλλος ξεκινά τον σχεδιασμό του έργου, άλλος ολοκληρώνει τις μελέτες και την αδειοδότηση άλλος αναλαμβάνει την χρηματοδότηση και την κατασκευή.
Σημαντικό είναι η τοπική κοινωνία που γίνονται τα έργα αυτά να έχει σταθερή άποψη και σύμπνοια στην αναγκαιότητα υλοποίησης τους.
Στην σημερινή επίσκεψη του υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή υπάρχουν κάποια αιτήματα που δεν τέθηκαν.
Δρόμος Αγίας Παρασκευής Πέτρας. Ο αρχικός σχεδιασμός περιελάμβανε δύο τμήματα. Το ένα από την διασταύρωση της Αγίας Παρασκευής μέχρι την διασταύρωση της Στύψης το οποίο έχει δημοπρατηθεί από την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, και το δεύτερο που περιλαμβάνει υπόγεια σήραγγα από την διασταύρωση της Στύψης μέχρι την είσοδο της Πέτρας.
Μόνο τότε είναι πλήρης η ωφέλεια σε χρόνο, καύσιμα και ασφάλεια από την κατασκευή του δρόμου.
Το κομμάτι αυτό πρέπει να μελετηθεί γρήγορα και να προχωρήσει η κατασκευή του.
Λιμάνια Λέσβου. Το λιμάνι του Σιγρίου κατασκευάστηκε στο πρώτο στάδιο. Περιλαμβάνει επιβατηγό λιμάνι και αλιευτικό καταφύγιο. Στην σημερινή του μορφή δεν είναι οικονομικά αποδοτικό. Χρειάζεται να αναπτυχθεί και η εμπορική του πλευρά με τα αναγκαία χερσαία έργα. Πρέπει να γίνει το master plan του λιμανιού που θα περιγράψει τα έργα αυτά.
Η πλήρης ανάπτυξη του λιμανιού του Σιγρίου πρέπει να γίνει και για εθνικούς λόγους λόγω των εξελίξεων των σχέσεων με την Τουρκία.. Διαφορετικά όλες οι βασικές υποδομές βρίσκονται ανατολικά απέναντι από τις Τουρκικές ακτές.
Ταυτόχρονα πρέπει να γίνει το master plan του λιμανιού της Μυτιλήνης όσον αφορά το επιβατηγό και εμπορικό του κομμάτι, το λιμάνι είναι παλιό και χρειάζεται εκσυγχρονισμό. Το νησί είναι ενιαίο και το αίτημα χρειάζεται να γίνει από κοινού από τους δύο Δήμους και την Περιφέρεια.
Ειναι συνήθης πρακτική του υπουργείου Υποδομών να δημιουργεί στις επαρχίες όπου κατασκευάζονται μεγάλα έργα ειδικές υπηρεσίες που έχουν την ευθύνη υλοποίησης των έργων αυτών. Τα έργα που εξήγγειλε ο υπουργός και τα άλλα που χρειάζεται να κατασκευαστούν θα ήταν πολύ πιο αποτελεσματικό να γίνουν από ειδική υπηρεσία του Υπουργείο Υποδομών στο νησί».