Πάει για επισκευή το «Νήσος Σάμος»
Μετά τις 12.00 το μεσημέρι της Παρασκευής φεύγει από την Χίο το πλοίο
Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 19/5/2022
Μετά τις 12.00 το μεσημέρι αύριο Παρασκευή αναμένεται να αναχωρήσει το «Νήσος Σάμος» χωρίς επιβάτες από την Χίο. Οι πιο πρόσφατες πληροφορίες αναφέρουν πως το πλοίο θα μεταβεί στο λιμάνι της Μυτιλήνης για να γίνει εκφόρτωση των οχημάτων που βρίσκονται σε αυτό. Στην συνέχεια το «Νήσος Σάμος» αμέσως θα αναχωρήσει για τον Πειραιά και από εκεί θα μεταβεί σε ναυπηγείο προκειμένου μπει σε δεξαμενή και να γίνει αναγκαία επιθεώρηση του αλλά και οι όποιες επισκευαστικές εργασίες απαιτούνται.
Η μετακίνηση του πλοίου θα γίνει αυτοδύναμα, δηλαδή χωρίς την βοήθεια ρυμουλκού σκάφους. Αυτό σημαίνει πως η όποια ζημιά έχει υποστεί είναι μικρής κλίμακας και δεν υπάρχει κίνδυνος για την ασφάλεια του.
Επίσημη ανακοίνωση από την πλοιοκτήτρια εταιρεία Hellenic Seaways δεν έχει εκδοθεί, σήμερα Πέμπτη στις 7.30 το βράδυ, ίσως γιατί αναμένει την ανακοίνωση του Νηογνώμονα του πλοίου για την έκταση των ζημιών που έχουν προκληθεί.
Το Νήσος Σάμος είναι πλοίο μήκους 192,91 μέτρων και πλάτους 29,40 μέτρων είναι από τα μεγαλύτερα της ακτοπλοΐας στον Ελλαδικό χώρο. Πριν δρομολογηθεί στις γραμμές του Αιγαίου ήταν επί σειρά ετών δρομολογημένων στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις Ελλάδας - Ιταλίας.
Στην πλοιοκτησία της Hellenic Seaways πέρασε το 2015 και έγινε εκτεταμένη ανακαίνιση του. Η όλη επένδυση ανήλθε στα 15 εκατ. ευρώ.
Το μονοτίμονο «Νήσος Σάμος»
Ο καπετάνιος του «Νήσος Σάμος» Γιώργος Αρβανίτης (ήταν σε άδεια την μέρα του ατυχήματος) λίγο μετά την δρομολόγηση του πλοίου στην γραμμή Πειραιά - Χίο - Μυτιλήνη εξηγούσε: «Το «Νήσος Σάμος» είναι μονοτίμονο και εξωστρεφές. Αυτό σημαίνει ότι το πλοίο έχει ένα τιμόνι και δεν είναι τόσο ευέλικτο όσο τα πλοία που έχουν δύο τιμόνια. Ένα πλοίο που είναι εσωστρεφές δουλεύει πιο «ορθόδοξα» στις κινήσεις όταν κάνουμε πρόσω ή ανάποδα, ενώ όταν ένα πλοίο είναι εξωστρεφές το κάνει κι αυτό, αλλά πιο δύσκολα. Κυρίως όμως ένα εξωστρεφές πλοίο το δουλεύεις με τη μία μηχανή (αυτή που είναι από την πλευρά της προβλήτας) και με τα πλαϊνά προπελάκια του. Πρέπει να γνωρίζει ο καπετάνιος τους τεχνικούς χειρισμούς που πρέπει να γίνουν για να χειριστεί σωστά το πλοίο κατά την πρόσδεση του στο λιμάνι».
Το προβληματικό λιμάνι της Χίου
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του «Νήσος Σάμος» το κάνουν πιο δύσκολο το χειρισμό του σε μικρά λιμάνια, όπως αυτό της Χίου, ιδιαίτερα όταν επικρατούν άσχημες καιρικές συνθήκες. Επιπλέον το λιμάνι της Χίου σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοίαρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ) αντιμετωπίζει σειρά προβλημάτων. Ένα από τα προβλήματα του είναι πως έχει αβαθή σημεία λιμενολεκάνη και χρειάζεται εκβάθυνση. Ρεπορτάζ με τίτλο «Μεγάλες ελλείψεις στα λιμάνια» για το θέμα αυτό είχε δημοσιευθεί στο «Ν» μόλις πριν λίγες μέρες.