× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Συνθετικά καύσιμα από το 2035

Η αντιρρυπαντική πολιτική της Ε.Ε. αλλάζει την αγορά των υγρών καυσίμων

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 2/4/2023

Συνθετικά καύσιμα από το 2035

Καύσιμα που θα παράγονται με πρώτες ύλες... νερό και διοξείδιο του άνθρακα θα χρησιμοποιούν από το 2035 τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης που θα κυκλοφορήσουν στην ΕΕ, στο πλαίσιο της αντιρρυπαντικής πολιτικής της ΕΕ που συμφωνήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα στο Συμβούλιο Υπουργών Ενέργειας.


Οι νέοι κανόνες θέτουν τους ακόλουθους στόχους:
*55% μείωση των εκπομπών CO2 για τα νέα αυτοκίνητα και 50% για τα νέα φορτηγά από το 2030 έως το 2034 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2021
*100% μείωση των εκπομπών CO2 τόσο για τα νέα αυτοκίνητα όσο και για τα φορτηγά από το 2035


Η αρχική διατύπωση του σχετικού Κανονισμού οδηγούσε πρακτικά στην πώληση αποκλειστικά ηλεκτρικών νέων οχημάτων στην ΕΕ από το 2035, βάζοντας τέλος τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Όμως, ο συμβιβασμός που επιτεύχθηκε μετά από πίεση της Γερμανίας, της Ιταλίας και άλλων χωρών επιτρέπει τη διατήρηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης μετά το 2035, υπό την προϋπόθεση ότι θα χρησιμοποιούν κλιματικά ουδέτερα καύσιμα. Τα πρακτικά βήματα για την υλοποίηση της συμφωνίας θα αποσαφηνιστούν ως το φθινόπωρο του 2024, πιθανότατα με την προσθήκη μιας νέας κατηγορίας οχημάτων (εκείνων που θα κινούνται αποκλειστικά με κλιματικά ουδέτερα καύσιμα, e-fuels) στον Κανονισμό για τις εκπομπές ρύπων από τα οχήματα (Euro 6).
Σε δηλώσεις προς το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η διευθύντρια Ενεργειακής Πολιτικής και Διεθνών Σχέσεων της HELLENiQ ENERGY Λιάνα Γούτα, επεσήμανε:


«Πρόκειται για απόφαση ζωτικής σημασίας για την επίτευξη του στόχου μηδενικών εκπομπών άνθρακα στις οδικές μεταφορές. Πλέον, εκτός από την ηλεκτροκίνηση, προστίθεται στο οπλοστάσιο της ΕΕ μια ακόμα νέα τεχνολογία - η χρήση συνθετικών καυσίμων - που θα επιταχύνει την ενεργειακή μετάβαση, θα μειώσει τις εκπομπές, όχι μόνο σε νέα οχήματα αλλά και στα περίπου 250 εκατ. συμβατικά αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης που θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους το 2030, ενώ θα δώσει εναλλακτικές λύσεις σε όσους πολίτες δεν θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε ένα ηλεκτρικό όχημα. Η βιομηχανία καυσίμων είναι έτοιμη να ανταποκριθεί σε αυτή τη νέα πρόκληση της μετάβασης από τα ορυκτά στα ανανεώσιμα καύσιμα, τα οποία αποτελούν κομμάτι και της Στρατηγικής "Vision 2025" που έχει ήδη αρχίσει να υλοποιεί ο Όμιλος HELLENiQ ENERGY».


Τα e-fuels παράγονται από υδρογόνο το οποίο εξάγεται από το νερό μέσω ηλεκτρόλυσης, για την οποία χρησιμοποιείται ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές. Εν συνεχεία το λεγόμενο πράσινο υδρογόνο μετατρέπεται σε υγρό καύσιμο (βενζίνη, πετρέλαιο, κηροζίνη) μέσω CO2 που έχει ληφθεί από την ατμόσφαιρα. Δεδομένου ότι το διοξείδιο του άνθρακα που απελευθερώνεται στην ατμόσφαιρα από την χρήση των e-fuels είναι εκείνο που δεσμεύτηκε για την παραγωγή τους, θεωρείται ότι τα καύσιμα αυτά είναι κλιματικά ουδέτερα. Πρόσθετα πλεονεκτήματα είναι ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τον υπάρχοντα στόλο οχημάτων χωρίς μετατροπές, αποθηκεύονται και μεταφέρονται εύκολα σε κανονικές συνθήκες θερμοκρασίας και πίεσης, από το υφιστάμενο δίκτυο εφοδιασμού των καταναλωτών με καύσιμα

[ΠΗΓΗ]
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Δύο δρομολόγια από Μυτιλήνη για Χίο ‑ Πειραιά τη Λαμπροδευτέρα

Το Νήσος Σάμος και το Νήσος Ρόδος αναλαμβάνουν να καλύψουν την αυξημένη επιβατική κίνηση
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΕΛΛΑΔΑ

Αναζήτηση νέων αγορών για τα Ελληνικά αγροτικά προϊόντα

Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Λευτέρης Αυγενάκης μιλά για την αγροτική διπλωματία και τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς για το μέλλον της πρωτογενούς παραγωγής
ΚΟΣΜΟΣ

Τουρκία:Παράταση στην απαγόρευση εξαγωγών χύμα ελαιολάδου

Δυσφορία από τους Τούρκους εμπόρους και ελαιοπαραγωγούς
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ξεπέρασαν τις 11.000 οι αφίξεις Τούρκων στη Λέσβο

Το 21% των Τούρκων επισκεπτών του Απριλίου έβαλε βίζα στο Τελωνείο Μυτιλήνης. Αύξηση των αφίξεων κατά 128% το πρώτο τετράμηνο του 2024 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Με το Πάσχα ξεκινά η σεζόν στη Σκάλα Ερεσού

Ανοίγουν ένα- ένα τα καταστήματα εστίασης και τα καταλύματα, ενώ κάποια ήδη υποδέχτηκαν Τούρκους και αναμένουν τα φεστιβάλ και τη Σχολή Καλών Τεχνών
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Φεύγει το «Διαγόρας» έρχεται το «Νήσος Ρόδος»

Λύση στην αυξημένη κίνηση στην γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη η δρομολόγηση του πλοίου Ro – Pax της Hellenic Seaways
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Αναδιάταξη στόχων και περισσότερους πόρους για την ΚΑΠ

Παρέμβαση του πρώην γενικού γραμματέας του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης Χαράλαμπου Κασίμη στο συνέδριο της GAIA Επιχειρείν
ΕΡΓΑΣΙΑ

Δυο θέσεις στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Λέσβου

Μέχρι τις 12 Μαΐου η υποβολή των αιτήσεων
ΑΓΡΟΤΕΣ

Νέα Αριστερά: Η κυβέρνηση μοίρασε τις αγροτικές επιδοτήσεις σε ημετέρους

«Για τον κ. Αυγενάκη οι αγρότες του Βορείου Αιγαίου είναι ήσσονος σημασίας» σημειώνει ανακοίνωση του κόμματος
ΕΡΓΑΣΙΑ

Ξανά Ασφαλιστικά μέτρα από τους 26 συμβασιούχους covid της Μυτιλήνης

Επέστρεψαν στις δικαστικές αίθουσες οι εργαζόμενοι που απολύθηκαν στις 23 Απριλίου αφού έχασαν τον πρώτο κύκλο των Ασφαλιστικών Μέτρων. Στο πλευρό τους Χριστόφας, Κατζανός και Καρασάββας
ΓΕΥΣΗ

«Roll ice and more», παγωτό σε άλλη διάσταση!

Το νέο κατάστημα με φρέσκο παγωτό και ατελείωτες άλλες γευστικές δροσερές επιλογές έρχεται στη Μυτιλήνη στην οδό Κουντουριώτη 63 από την Παρασκευή 3 Μαΐου
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Master Chef στη Λέσβο με γεύσεις και μεράκι

Ο Σύλλογος Ασπίδα, οι Δήμοι Μυτιλήνης και Δυτικής Λέσβου και η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, σε συνεργασία με την παραγωγή της εκπομπής έφεραν σε πέρας ένα μεγάλο εγχείρημα