Τελευταίο ταξίδι για το «Θεόφιλος»
Μετά από χρόνια παροπλισμού οδεύει στα διαλυτήρια πλοίων στον κόλπο του Αλί Αγά της Τουρκίας
Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 13/5/2022
Η αύξηση στις τιμές των μετάλλων άνοιξε τον δρόμο για να πάει το Θεόφιλος στα διαλυτήρια πλοίων στον κόλπο του Αλί Αγά στην Τουρκία. Το πλοίο ήταν παροπλισμένο για επί σειρά ετών και παρότι είχε πουληθεί σε πλειστηριασμό ήταν ασύμφορη η πώληση τους για διάλυση. Το τελευταίο χρόνο το «Θεόφιλος» βρίσκονταν στα ναυπηγεία του ομίλου Σπανόπουλου περιμένοντας να έρθει η κατάλληλη στιγμή για να πουληθεί για σκραπ. Το επόμενο διάστημα αναμένεται να ακολουθήσει το «Μυτιλήνη» και το «Ταξιάρχης» αμφότερα πλοία της άλλοτε κραταιάς Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου (ΝΕΛ).
Το «Θεόφιλος» παροπλισμένο λίγο πριν το τελευταίο του ταξίδι
Το «Θεόφιλος» και τα άλλα πλοία της ΝΕΛ που έχουν αλλάξει χέρια δια μέσου πλειστηριασμών βαρύνονταν με χρέη και για να πουληθούν για σκραπ θα έπρεπε πρώτα να πληρωθούν αυτά τα χρέη.
Η πανδημία και στην συνέχεια ο πόλεμος στην Ουκρανία οδήγησαν σε αύξηση τις τιμές των μετάλλων και έτσι αυξήθηκε η αξία των πλοίων που πωλούνται για διάλυση. Αυτός είναι ο λόγος μετά από πολλά χρόνια παροπλισμού το «Θεόφιλος» και άλλα πλοία οδηγούνται στα διαλυτήρια πλοίων, στην περιοχή Αλί Αγά της Τουρκίας.
Το «Θεόφιλος» στα ναυπηγεία Σπανόπουλου
Το «Θεόφιλος» υπήρξε πλοίο σταθμός για την Ναυτιλιακής Εταιρεία Λέσβου δεν ήταν ούτε το πιο όμορφο, ούτε το πιο πολυτελές πλοίο της εταιρείας. Όμως ήταν το πλοίο που έδινε τα μεγαλύτερα έσοδα. Γιατί είχε μεγάλο αριθμό καμπινών, 860 κρεβάτια, και μεγάλο γκαράζ που χωρούσε 480 Ι.Χ. Το μεγάλο μέγεθος του για τα λιμάνια του Βορείου Αιγαίου δεν μπορούσε να οδηγήσει και σε ατυχήματα, όπως τότε που βγήκε στην προβλήτα του λιμανιού της Χίου. Ωστόσο και στα δύσκολα το πλοίο απέδειξε ότι ήταν αξιόπιστο. Το «Θεόφιλος» ναυπηγήθηκε στη Γερμανία το 1975 (Werft Nobiskrug, Rendsburg) για λογαριασμό της TT-LINE.