× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Λιγότερες θέσεις εργασίας για τους Έλληνες ναυτικούς

Οι εφοπλιστές και οι κυβερνήσεις αποβάλλουν τους Έλληνες ναυτικούς από τα πλοία υποστηρίζει η ΠΕΝΕΝ

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 13/5/2022

Λιγότερες θέσεις εργασίας για τους Έλληνες ναυτικούς

Μεγάλη μείωση των αριθμού των ναυτικών που υπηρετούν στα ελληνικά και ελληνόκτητα (πλοία ελληνική ιδιοκτησία υπό ξένη σημαία) εμπορικά πλοία έδειξαν τα στοιχεία της απογραφής που ανακοίνωσε η Ελληνική Στατιστική Αρχή.

 

Συγκεκριμένα το 2020 υπηρετούσαν 16.541 ναυτικοί από αυτούς οι 10.087 ήταν Έλληνες και οι 6.454 άλλων εθνικοτήτων. Το 2018 στα εμπορικά πλοία υπηρετούσαν 20.961 ναυτικοί, από αυτούς οι 12.042 ήταν Έλληνες και οι 8.649 άλλων εθνικοτήτων. Το 2016 εμπορικά πλοία υπηρετούσαν 21.440 ναυτικοί από αυτούς οι 12.163 ήταν Έλληνες και οι 9.277 άλλων εθνικοτήτων. Το 2020 απογράφηκαν 1072 Ελληνικά και ελληνόκτητα πλοία συμβεβλημένα με το ΝΑΤ. Το 2018 είχαν απογραφεί 1.238 πλοία και το 2016 1.235 πλοία.

 

Σχολιάζοντας τα αποτέλεσματα της απογραφής που ανακοινώθηκαν τις προηγούμενες ημέρες η ΠΕΝΕΝ (Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού) αναφέρει σε ανακοίνωση της: «Με τα νεότερα στοιχεία της απογραφής του 2020 επιβεβαιώνεται ότι συνεχίζεται με δραματικούς ρυθμούς η συρρίκνωση των θέσεων εργασίας των ελλήνων ναυτεργατών και μάλιστα σε αυτή την 2ετία επιταχύνεται με ακόμη εντονότερους ρυθμούς!!

Αυτό είναι αποτέλεσμα των πολιτικών εφοπλιστών και διαχρονικά όλων των κυβερνήσεων οι οποίες συστηματικά, στο όνομα της ανταγωνιστικότητας, αποβάλλουν από την ελληνική ναυτιλία το ελληνικό ναυτεργατικό δυναμικό!

Βαρύτατες ευθύνες για αυτό το συνεχιζόμενο έγκλημα έχει και η πλειοψηφία της ΠΝΟ που αποδεικνύεται παντελώς ανύπαρκτη και ανίκανη να υπερασπίσει και αυτές ακόμη τις θέσεις εργασίας με αποτέλεσμα να ελλοχεύει άμεσα πλέον ο κίνδυνος αφελληνισμού σε όλες τις κατηγορίες πλοίων!!!

Όμως πέρα από την ανικανότητα εκείνο το οποίο αποτελεί τροχοπέδη στην ανάπτυξη μιας ουσιαστικής αντίστασης σε αυτή την πολιτική είναι το σαθρό καθεστώς που έχει δημιουργηθεί στην ΠΝΟ και το πάνω χέρι είχαν και έχουν οι εφοπλιστές και οι κυβερνήσεις τους!  

Για την αντιστροφή  αυτής της εφιαλτικής κατάστασης που έχει διαμορφωθεί είναι η ανάγκη ριζικής αλλαγής στον συσχετισμό δυνάμεων, είναι η οργάνωση των ναυτεργατών μέσα στα καράβια, η πάλη για τα δικαιώματά μας και την περιφρούρηση των θέσεων εργασίας!

Αυτή είναι υπόθεση των ναυτεργατών και μόνο όταν οι ίδιοι συνειδητοποιήσουν την τεράστια δύναμη που διαθέτουν μπορούν να φέρουν τα κάτω πάνω!

Σε αυτή την γραμμή πορεύεται με συνέπεια η ΠΕΝΕΝ αναδεικνύοντας καθημερινά τον σημαντικό και αναντικατάστατο ρόλο των ναυτεργατών στην αντιμετώπιση των προβλημάτων τους!»

 

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Ξανά στο Aqua Blue οι άγονες γραμμές Λήμνου ‑ Αι Στράτη

Πλοίο 47 ετών που έχει περάσει από τις πιο δύσκολες γραμμές του Αιγαίου. Επίσης είχε δρομολογηθεί και στις γραμμές τη Αδριατικής
ΕΛΛΑΔΑ

Δεν προσεγγίζουν τις Οινούσσες τα πλοία

Τα προβλήματα του λιμανιού η αιτία της μη προσέγγισης. Ως τις 31 Αυγούστου η εφαρμογή της απόφασης αυτής σύμφωνα με ανακοίνωση της Blue Star Ferries
ΑΓΡΟΤΕΣ

Πενταροδεκάρες δίνει η Ε.Ε. για την στήριξη των αγροτών

Διασφαλίσαμε την δυνατότητα μεταφοράς πόρων από την ΚΑΠ λέει ο Γεωργαντάς
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Οριζόντια περικοπή των αγροτικών επιδοτήσεων 2,5% για το 2022

Ανακοινώθηκε η υπουργική απόφαση που ορίζει το ύψος της παρακράτησης των αγροτικών επιδοτήσεων για να δοθεί πρόσθετη επιδότηση στους νέους αγρότες
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Έρχεται για έλεγχο το καράβι που ο Κύτελης ακόμα... διαπραγματεύεται!

Κι ενώ ο Δήμαρχος Μυτιλήνης πάει στη Σμύρνη να διαπραγματευτεί το άνοιγμα της ακτοπλοϊκής γραμμής Μυτιλήνη – Σμύρνη, το καταμαράν IHSAN ALYNAK έρχεται τη Δευτέρα στη Μυτιλήνη προκειμένου να επιθεωρηθεί για να ξεκινήσει από τις 17 Ιουνίου δρομολόγια
ΑΓΡΟΤΕΣ

Δυσβάσταχτο το κόστος των ζωοτροφών για τους κτηνοτρόφους

Ερώτηση για τη χρηματοδότηση του κόστους των ζωοτροφών για τη Λέσβο και τα άλλα νησιά του Αιγαίου κατέθεσε ο Βουλευτής Λέσβου, Γιάννης Μπουρνούς
ΑΓΟΡΑ

«Περιμένουμε δίκαιη απόδοση των ευθυνών»

Ανακοίνωση του Διοικητικού Συμβουλίου των Μεριδιούχων της Συνεταιριστικής Τράπεζας Λέσβου - Λήμνου με αφορμή την έναρξη της μεγάλης δίκης
ΑΓΡΟΤΕΣ

Πάλι χάλασε το μηχάνημα ελέγχου των οστράκων...

Ερώτηση του Βουλευτή Λέσβου ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία Γιάννη Μπουρνού προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης για τη διακοπή της αλιευτικής περιόδου οστράκων για δεύτερη φορά σε μία σεζόν
ΑΓΟΡΑ

Ξανά πεζόδρομος, τα Λαδάδικα της Μυτιλήνης

Η πεζοδρόμηση θα λειτουργεί τις βραδινές ώρες από τις 9 το βράδυ έως τις 5 τα ξημερώματα και θα εφαρμοστεί από το Σάββατο 28 Μαΐου έως τις 31 Οκτωβρίου
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΓΟΡΑ

Τρίτο βραβείο στον Στρατή Γιαννούλη

Σε διαγωνισμό αρχιτεκτονικής εσωτερικών χώρων για ανακαίνιση διαμερίσματος στη Σουράδα
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΑΓΟΡΑ

Κοντά στα 2,30 η αμόλυβδη βενζίνη στη Μυτιλήνη

Η μέση τιμή της απλής αμόλυβδης στο νησί της Λέσβου είναι στα 2,23 ευρώ το λίτρο. Η ακριβότερη τιμή καταγράφεται στην περιοχή του Πλωμαρίου και είναι 2,47 ευρώ το λίτρο
ΜΑΡΙΑ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΕΛΛΑΔΑ

Βαρύ το κόστος της πράσινη ακτοπλοΐα για τους νησιώτες

Πλακιωτάκης: «Προετοιμάζουμε την αγορά για το κόστος της μετατροπής»