× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Όταν η NEL Lines έκανε άνοιγμα στην Τουρκία

Το «Ν» θυμάται το «Κωνσταντίνος Κ» και τη σύνδεση με Δικελί, με αφορμή την έναρξη δρομολογίων τουρκικής εταιρείας στη γραμμή Τσεσμέ Σμύρνης - Λαύριο

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 29/6/2019

Όταν η NEL Lines έκανε άνοιγμα στην Τουρκία

Ήταν Ιούλιος του 2011, όταν η NEL Lines άνοιγε τα δρομολόγια της προς την Τουρκία, έχοντας πάρει στην κατοχή της το «Κωνσταντίνος Κ», ένα ferry τύπου "παντόφλας", με δυνατότητα μεταφοράς και οχημάτων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σκοπός της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου ήταν τότε να εισέλθει στην τεράστια αγορά της Τουρκίας, στοχεύοντας όχι τόσο να «χτυπήσει» τους ανταγωνιστές της στην επιβατική κίνηση προς Αϊβαλί και Δικελί, αλλά να δώσει την επιλογή σε όσους οδηγούς φορτηγών επρόκειτο να ταξιδέψουν προς την Αθήνα, να το πράξουν μέσω της Μυτιλήνης.

Η λογική πίσω από το συγκεκριμένο εγχείρημα ήταν πως αν ένας οδηγός φορτηγού ξεκινούσε από τη Σμύρνη της Τουρκίας με προορισμό την Αθήνα, θα χρειαζόταν να διανύσει σχεδόν 1350 χιλιόμετρα οδικώς σε περίπου 17 ώρες. Ωστόσο, με τη σύνδεση Μυτιλήνης - Δικελί και τη δυνατότητα μεταφοράς του φορτηγού μέσα στο «Κωνσταντίνος Κ» και ακολούθως στα πλοία της NEL Lines που εκτελουσαν τη γραμμή προς Πειραιά, το ταξίδι θα γινόταν πιο άνετο και σχεδόν 2 ώρες πιο σύντομο.
Ο στόχος της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου δεν επιτεύχθηκε ποτέ, αφού η προβολή της στη γειτονική χώρα ήταν ελάχιστη και η σύνδεση με την Τουρκία δεν κράτησε για πολύ.

Ωστόσο, ως σκέψη αποδεικνύεται στην πράξη πως είχε βάση, αφού σε λίγες μέρες, από την 1η Ιουλίου, η εταιρεία «Aegeanseaways» ξεκινά απευθείας δρομολόγια στη γραμμή Τσεσμέ Σμύρνης – Λαύριο, με το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο της «KAUNAS», σημαίας Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Πρόκειται για σκαρί μήκους 191 μέτρων, κατασκευής 1989, με μεταφορική ικανότητα 1.200 επιβατών, 300 οχημάτων και 40 φορτηγών σε κάθε δρομολόγιο, διαθέτοντας καμπίνες, εστιατόριο, καφετερία, γυμναστήριο, παιδότοπο, καζίνο, ως και ελικοδρόμιο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η διάρκεια του ταξιδιού προβλέπεται σε 8 ώρες και αναμένεται να μειώσει αισθητά τον χρόνο μετάβασης από την Ευρώπη προς την Τουρκία για μεγάλο αριθμό ταξιδιωτών και οδηγών φορτηγών. Το πλοίο θα αναχωρεί στις 10 το βράδυ από το Τσεσμέ και την επόμενη μέρα, επίσης στις 10 το βράδυ από Λαύριο.

Ειδηση που προκαλεί μια μικρή μελαγχολία ως προς την πάλαι ποτέ κραταιά NEL Lines, που όπως αποδεικνύεται είχε σωστές ιδέες, αλλά τις εκτέλεσε διαχρονικά - την τελευταία 10ετία της ύπαρξής της τουλάχιστον- εντελώς λάθος, συμπεριλαμβανομένης της επένδυσης στα ταχύπλοα «Αίολος Εξπρές Ι – ΙΙ» και «Αίολος Κεντέρης» που αποδείχθηκαν αταίριαστα στις ελληνικές θάλασσες, εν αντιθέσει με όλα τα νεότευκτα πλοία άλλων εταιρειών εκείνης της εποχής που έχουν κυρίαρχη θέση στα νερά του Αιγαίου μέχρι σήμερα.

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΙΣΤΟΡΙΕΣ

9 Μαΐου 1945: Μια σημαντική επέτειος που επιβάλλεται να θυμόμαστε!

Γιατί «ο δήμιος σκοτώνει πάντα δυο φορές, τη δεύτερη με τη λήθη»!
ΘΡΑΣΟΣ ΑΒΡΑΑΜ
ΙΣΤΟΡΙΕΣ

Πάσχα 1913 ‑ Το Πάσχα της λεφτεριάς

Γράφει η ΜΑΡΙΑ ΓΡΗΓΟΡΑ
ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΑ ΜΠΛΟΥΖ

Ανάστα ο Θεός…

Η πρώτη Ανάσταση στον Αιβαλιώτη Ταξιάρχη σαν σήμερα πριν από έναν αιώνα
ΣΤΡΑΤΗΣ ΜΠΑΛΑΣΚΑΣ
ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΑ ΜΠΛΟΥΖ

Ο μοναχικός και αστόλιστος επιτάφιος του Αιβαλιώτη Ταξιάρχη...

Μέρα που ‘ναι, ένα όνειρο, μια ιδέα, μια πρόταση, μια ευχή για το κουβούκλιο του Επιταφίου της Εκκλησίας που εκτίθεται στη σωσμένη εκκλησιά που έχει μετατραπεί σε μουσείο
ΣΤΡΑΤΗΣ ΜΠΑΛΑΣΚΑΣ
ΙΣΤΟΡΙΕΣ

Το ριζάρι, των κόκκινων αυγών του φτωχού

ΣΤΡΑΤΗΣ ΜΠΑΛΑΣΚΑΣ
ΙΣΤΟΡΙΕΣ

Εργατικές Πρωτομαγιές στη Λέσβο

Από το πολύτιμο αρχείο των Φίλων Ιστορικής Μνήμης και Πολιτιστικής Δημιουργίας
ΙΣΤΟΡΙΕΣ

Έξι μάρτυρες από τη Λέσβο στο «θυσιαστήριο της λευτεριάς»

Πρωτομαγιά 1944 στο Σκοπευτήριο της Καισαριανής
ΙΣΤΟΡΙΕΣ

Πρώτη νίκη της ζωής

Το Σάββατο του Λαζάρου στη Λέσβο και στη Μικρασία
ΣΤΡΑΤΗΣ ΜΠΑΛΑΣΚΑΣ
ΙΣΤΟΡΙΕΣ

Ιστορίες «στο Ν» για το ΕΑΜ Λέσβου

Ο Γιώργος Γαλέτσας μιλά στον Δημήτρη Μάντζαρη για τις διώξεις μετά τη Συμφωνία της Βάρκιζας
ΙΣΤΟΡΙΕΣ

Η φυλακή όσων «δεν συνεμορφώθησαν….» στη Μυτιλήνη

Παρασκευή 21 Απριλίου 1967, δυο μέρες πριν την Κυριακή των Βαΐων, στην Ακαδημία Μυτιλήνης
ΣΤΡΑΤΗΣ ΜΠΑΛΑΣΚΑΣ
ΙΣΤΟΡΙΕΣ

H αθέατη πλευρά της Επταετίας

Σκάνδαλα, διαφθορά και…«θαύματα»!
ΘΡΑΣΟΣ ΑΒΡΑΑΜ
ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ

Ιστορίες «στο Ν» για την ιστορία και τοπογραφία της Λέσβου

Ο Δημήτρης Μάντζαρης συζητά με το Σπύρο Καράβα, ομότιμο καθηγητή Νεότερης Ιστορίας στο Τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας και Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου